Carrefour este primul retailer care a introdus pe piata romaneasca conceptul de hipermarket. Cu peste 12.000 de magazine in toata lumea, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial si numarul unu in Europa. De aproape 60 de ani, Carrefour este un brand de incredere, cu peste 10 milioane de clienti care viziteaza zilnic magazinele din lumea intreaga, pentru a gasi produse si servicii la preturi echitabile.
Carrefour - cumparaturile „under one roof”
Brandul Carrefour a luat nastere in Franta, in anul 1963, prin deschiderea primului hipermarket in apropiere de Paris. Acesta avea o suprafata de aproximativ 2.500 mp, fiind de trei ori mai mare decat orice alt retailer din acea perioada. Avand in vedere ca, in franceza, numele brandului „Carrefour” inseamna rascruce de drumuri, intersectie, primele magazine deschise in Franta au fost situate langa intersectii.
Fondatorii acestui lant de retail au fost fratii Defforey si Marcel Fournier, fiecare dintre ei fiind cunoscator al acestui domeniu. Ideea de supermarket, care mai tarziu s-a transformat in hipermarket, a aparut in momentul in care sotia unuia dintre ei s-a intors nemultumita de la cumparaturi, din cauza faptului ca la magazinul de unde se aproviziona se gaseau doar produse alimentare, nu si haine sau tesaturi. Cei trei parteneri au fost influentati de conceptul vizionar “under one roof” din S.U.A.
In acest fel, s-au pus bazele Grupului Carrefour, din dorinta de a oferi consumatorilor produse diversificate, de calitate superioara, la preturi mici.
De la primele hipermarketuri deschise in Franta, brandul s-a extins depasind granitele tarii. Astfel, conform reprezentantilor Carrefour „ la 30 octombrie 2020, Carrefour detine 12.775 magazine integrate. In Romania, in prezent, Carrefour are o retea interconectata de peste 360 de magazine: hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate, discount, convenience, www.carrefour.ro, dar si servicii personalizate de livrare (BRINGO), reprezentand o piata importanta pentru Grup.”
Carrefour – impactul la nivel mondial
Carrefour este retailer-ul unde clientii pot gasi produse alimentare si nealimentare, produse textile, de casa, pentru masina, electronice si electrocasnice. Conceptul a prins foarte bine si s-a dezvoltat rapid in afara Frantei, cucerind si pietele internationale. Reprezentantii Carrefour Romania sustin ca „In prezent, Carrefour este prezent direct (integrat) in 8 tari (Franta, Spania, Italia, Belgia, Polonia, Romania, Argentina, Brazilia) si Taiwan cu o retea internationala ce cuprinde 12.775 magazine. Totodata, impreuna cu parteneri de-ai nostri, suntem prezenti in peste 30 de tari cu peste 1.700 de magazine.” Cum era de asteptat, „potrivit comunicarilor oficiale ale Carrefour, cea mai mare vanzare in 2019 s-a inregistrat in Franta, urmata de Europa (exceptand Franta) si apoi America Latina”. Comportamentul consumatorilor de retail arata ca „vanzarile nete ale Grupului vin in proportie de aproximativ 80% din produse alimentare si 20% din produse nealimentare”, marturisesc reprezentantii Carrefour Romania.

Carrefour – primul hipermarket din Romania
Carrefour a fost primul retailer care a adus conceptul de hipermarket in Romania, punand astfel bazele pietei de retail „under one roof”, unde clientii sa poata gasi tot ceea ce au nevoie. „In anii 2000, Grupul Carrefour si-a consolidat pozitia intr-o serie de tari, prin prisma unor achizitii targetate: in Franta, in Romania, Belgia, Polonia, Italia, Brazilia, Argentina si Spania. Romania a fost dintotdeauna o tara cu potential, care a ilustrat indeaproape strategia Grupului de a-si intari prezenta in tari in curs de crestere printr-un unic brand de tip multi-format si cu o abordare adaptata local. La intrarea sa pe piata din Romania, Carrefour a adus cu sine si plata cu cardul si o oferta cu peste 50.000 de produse atractive din care clientii sa poata alege, la preturi competitive”. Primul hipermarket Carrefour deschis in Romania in anul 2001, a fost cel din zona Militari, de pe Autostrada Bucuresti-Pitesti. Inca de la inceput, strategia Carrefour a fost sa ofere cele mai mici preturi, mereu.
Luandu-si acest angajament fata de consumatori, in 2009, Carrefour a lansat gama proprie de produse. Aceasta include produse alimentare si nealimentare, care respecta toate standardele de calitate ale Grupului, ce rezulta dintr-un parteneriat incheiat cu furnizorii locali. De asemenea, in hipermarketurile Carrefour clientii pot gasi si produse bio, produse dietetice, dar si produse cu specific international (Franta, Spania, Italia, Mexic, tari asiatice etc).
De-a lungul anilor, de cand acest concept „under one roof” a intrat in vietile consumatorilor, acestia au simtit nevoia sa cumpere mult si ieftin, chiar si produse de care poate nu aveau nevoie. In timp acest comportament de consum s-a schimbat, iar pandemia a facut oamenii sa se adapteze. „Acum, poate mai mult ca oricand, oamenii sunt mult mai atenti la felul in care isi cheltuiesc banii si cauta valoare adaugata, vor sa stie ca fiecare leu pe care il cheltuiesc merge catre un pret corect. In aceasta perioada, am constatat o crestere a apetitului pentru discount, ceea ce se traduce printr-o foarte buna calitate la un pret foarte bun si oferte competitive”, marturisesc reprezentantii Carrefour Romania.
Carrefour – inovatii, tehnologie si adaptabilitate
Carrefour este un brand care a tinut mereu pasul cu modernizarea si inovatiile.
Inca de la inceputul perioadei de pandemie, „echipele Carrefour au actionat remarcabil, cu determinare si curaj, pentru a asigura continuitate in distribuirea alimentelor, buna functionare a depozitelor precum si a altor activitati suport din companie. Zi de zi, ne-am asigurat ca acestei crize sanitare sa nu i se adauge si una alimentara. (...) Astfel, Carrefour a investit in solutii targetate, dar a continuat, in acelasi timp, strategia de dezvoltare stabilita la inceputul anului si a dus mai departe planul de transformare, menit a ne oferi rezistenta in timp. Astfel, compania a actionat in punctele puternic afectate de catre pandemie, precum si in cele strategice: felul de a lucra, adaptarea la noile norme de siguranta, protejarea puterii de cumparare a consumatorului, consolidarea programelor nationale de sprijinire a producatorilor locali, intarirea modelului de business omnicanal si dezvoltarea constanta a serviciilor de e-commerce”, sustin reprezentantii Carrefour Romania.
In contextul pandemiei, Carrefour a decis inghetarea preturilor a sute de produse esentiale, printre care: alimentele de baza (faina, paste, ulei, zahar etc), alimentele congelate, conserve, apa si sucuri, lactate si branzeturi, mezeluri si specialitati din carne, cafea si dulciuri, produsele de ingrijire personala si cele pentru bebelusi.
De asemenea, reprezentantii Carrefour Romania sustin ca „modelul de business omnicanal este cel care ne-a ajutat sa ne adaptam atat de usor, aratandu-si forta cu atat mai mult in contextul actual astfel ca am continuat sa investim in acesta, pe toate formatele, culminand cu activitatea in online”.

Carrefour Romania – un brand full service
Carrefour Romania a incheiat anul financiar 2019 cu o cifra de afaceri de 8,1 miliarde lei, in crestere cu 11% fata de anul precedent. Profitul net a inregistrat valoarea de 196,8 milioane lei, cu 24% mai mica decat anul anterior. Si, cu toate acestea, reprezentantii Carrefour Romania afirma ca „astazi, Carrefour este mai mult decat un hipermarket, este un brand full service care are ca obiectiv principal acela de a ajunge la cat mai multi clienti cu o oferta care sa le faca viata mai buna, raspunzand atat nevoilor in continua schimbare ale acestora, cat si ale intregului ecosistem din care si noi facem parte (parteneri, furnizori, producatori locali, ONG-uri)”.
Carrefour este un nume reprezentativ in retail, intr-o continua ascensiune, prin inovatii si tehnologii care fac din experienta de shopping, una aparte. ”Prin aplicatia Carrefour, clientii pot scana produsele la raft si apoi plati direct la casa, fara a le mai trece pe banda. Daca aleg sa-si faca de acasa cumparaturile, au optiunea BRINGO, aplicatie personalizata de livrare acasa sau prin intermediul optiunii Click & Collect, direct din magazin. Practic, am simplificat sesiunea de shopping” sustin reprezentantii Carrefour Romania.
In prezent, Carrefour ofera cea mai completa gama de servicii si produse, fiind un brand foarte apreciat pe piata din Romania.