2021 ar putea fi anul tau, daca iti iei inima in dinti si investesti intr-o afacere. Important este sa studiezi bine piata inainte de a lua o decizie, pentru a te asigura ca business-ul pe care iti doresti sa il pornesti este unul profitabil si de viitor. Anul care tocmai s-a incheiat a demonstrat ca adaptarea este cheia succesului in afaceri. Lucrurile pot evolua uneori imprevizibil, asa ca un plan de afaceri bine intocmit si deschiderea permanenta catre nou si schimbare pot transforma o idee intr-un business performant. Iata cateva sugestii de domenii care se bucura de o evolutie spectaculoasa:
Marketing digital
La prima vedere, poate parea ca agentiile de marketing online si specialistii in e-commerce apar ca ciupercile dupa ploaie, insa este loc pe piata pentru toata lumea. Piata serviciilor de digital marketing a inregistrat o evolutie fulminanta, iar companiile au inceput sa investeasca din ce in ce mai mult in campanii de marketing online. Bugetele alocate au crescut in 2020. Daca mai adaugam si faptul ca in Romania am asistat la o explozie de magazine online, acest domeniu va fi in topul celor performante anul acesta. Specialistii in SEO, SEM, PPC si email marketing sunt la mare cautare.
Dropshipping
In ultimii ani, acest model de business a castigat din ce in ce mai mult teren. Clientul practic va cumpara marfa, iar produsele vor fi trimise direct de la producator, astfel incat tu nu vei fi nevoit sa investesti in depozite pentru stocuri de marfa si scapi si de anumite taxe. Investitiile pe care le fac cei care aleg acest model de business sunt in promovarea produselor si identificarea clientilor. Este o afacere concentrata 100% in online. Un pas important este alegerea producatorului. Trebuie avuta in vedere evolutiei pietei si este necesara negocierea cu producatorul in privinta livrarii si returnarilor. La inceput, profitul va fi mai mic, insa in timp, aceasta afacere este una foarte profitabila.
Food Delivery
Aceste afaceri au fost in top in 2020 si asta din cauza pandemiei si a masurilor de restrictie. Totusi, acest sector se dezvolta foarte bine de cativa ani si in Romania. In capitala, investitia intr-o afacere de tip food-delivery s-a dovedit una castigatoare si asta din cauza traficului infernal, a crizei permanente de timp mai ales in randul angajatilor din corporatii si a sedentarismului ce caracterizeaza generatia actuala. Romanii erau pe ultimul loc la bugetul alocat pentru catering, insa acest lucru se va schimba in anii care urmeaza, sunt de parere specialistii din domeniu. Spre deosebire de deschiderea unui restaurant, o afacere de tip food-delivery este mult mai rapid de dezvoltat si acopera o plaja mai larga de clienti.
Curierat
Daca despre food-delivery in orasele mai mici, inca persista unele semne de intrebare in privinta profitabilitatii business-ului, in ceea ce priveste firmele de curierat succesul este garantat. Aceste companiile asigura profit inca din primul an de activitate. Poti alege sa abordezi un anumit tip de serviciu de curierat sau o varietate: transport expres, livrare instant, livrare standard, etc. Oamenii au devenit din ce in ce mai comozi, iar ideea de a face cumparaturi la doar un click distanta si de a le primi la usa a prins foarte bine. Pentru anul 2020, cifra de afaceri a companiilor de posta si curierat a fost estimata la 6 miliarde de lei. Cresterea este de peste 90% comparativ cu anul 2009, sustin specialistii. O analiza facuta publica in 2020 de specialistii KeysFin arata ca acest sector este printre putinele zone ale economiei in care productivitatea muncii a avansat intr-un ritm mai mare decat costul mediu al fortei de munca intre 2009 si 2018: 101% versus 45%.
Vanzare de obiecte personalizate si handmade
Unicitatea si creativitatea incep sa fie din ce in ce mai apreciate. Clientii nu se mai multumesc doar cu un produs de serie, ci vor ceva doar al lor, o amprenta proprie, fie ca este vorba de vestimentatie, incaltaminte, obiecte de decor sau mobilier. Un business in acest domeniu este unul profitabil, mai ales atunci cand ai si talent. Surse de inspiratie sunt la tot pasul. O idee ar fi sa participi la targuri si sa alegi produse ce pot fi reconditionate sau obiecte de colectie. Cei pasionati sau colectionarii scot sume mari din buzunare pentru astfel de produse. O alta idee ar fi sa cauti parteneri alaturi de care sa pornesti afacerea, cum sunt producatorii de vin de exemplu, pentru care poti personaliza sticlele. Cum cererea va fi mereu mare in acest sector, daca vei obtine un contract ai siguranta unui venit considerabil. Industria handmade este de asemenea una profitabila. Cu un plan bun si promovare, poti transforma rapid pasiunea in business. O nisa care s-a dezvoltat foarte bine este cea a articolelor handmade pentru copii.
Servicii de turism personalizate
Chiar daca a fost puternic afectat de pandemie, acest sector ramane unul performant. Mai ales atunci cand business-ul le ofera turistilor experiente. Turismul de nisa, asa cum a fost denumit, este deja consacrat la nivel international. Oamenii nu se mai multumesc doar cu o destinatie inedita, cazare si masa, ci vor sa incerce lucruri noi, sunt in cautare permanenta de aventura. Turismul de nisa tinteste tocmai nevoile individului, este concentrat pe a oferi turistului un pachet personalizat: explorarea culturii, traditiilor, oportunitati de distractie, povesti, provocari. Daca te gandesti sa investesti intr-o agentie de turism, alege ceva special, incepe prin a studia piata. Identificarea elementului-lipsa din piata va aduce profitul afacerii.