41.000 de clienti. Atator persoane le-a amanat BRD ratele la credite de la jumatatea lunii martie si pana acum, conform reprezentantilor bancii, marea majoritate a acestora alegand intervalul de 3 luni de amanare. Mii de romani, asadar, au primit sprijin din partea BRD, fie pe Ordonanta 37/2020, fie prin solutiile proprii, personalizate de la caz la caz.
62% dintre cererile de amanare a ratelor au fost pentru 3 luni
De-a lungul acestei perioade, centrala BRD a solutionat peste 270.000 de interacțiuni telefonice cu clientii și mai bine de 28.000 de solicitări primite prin Facebook și e-mail. „Numarul creditelor amanate la plata depaseste astfel 46.000, avand in vedere ca anumiti clienti au solicitat amanarea mai multor credite. Aproximativ 62% dintre solicitarile de amanare aprobate au fost pentru 3 luni, 8% - pentru 6 luni, iar 17% s-au orientat catre perioada maximă, de 9 luni de amanare”, se mai arată in comunicatul BRD.
„Ma bucur că am putut ajuta atat de mulţi clienti in aceasta perioada. Am fost alaturi de clienții noștri mai intai printr-o soluție proprie, iar apoi prin alinierea la soluția propusă de Guvern. Efortul făcut de echipele noastre pentru tratarea cererilor a fost considerabil si a completat efortul de a gasi solutiile cele mai bune pentru munca la distanta si in siguranta. Perioada aceasta ne-a aratat ca putem face lucrurile mai repede şi mai simplu – am introdus modalităţi noi de lucru, am dezvoltat aplicaţii şi procese. Sunt increzator ca vom pastra aceasta abilitate pe termen lung”, a declarat Radu Topliceanu, Director General Adjunct al BRD.
Cat despre celelalte banci din piata, Raiffeisen, spre exemplu, a amanat plata ratelor pentru aproximativ 21.000 de clienti, pe o perioada de pana la 3 luni. Dupa adoptarea OUG37/2020, insa, Raiffeisen a primit alte 27.000 de cereri de amanare a ratelor, iar aceste solicitari sunt fie rezolvate (21.000), fie in curs de solutionare.