Ziua cu cele mai mari reduceri din an este asteptata cu nerabdare si anul acesta de romanii amatori de achizitii la pret promotional. Chiar daca mai bine de o luna ne desparte de evenimentul Black Friday 2021, magazinele se pregatesc deja si au stabilit din timp ofertele. Si anul acesta in cursa Black Friday s-au inscris marii jucatori din industria IT, cosmetice, electrocasnice, Home&Deco, dar nu lipsesc nici brandurile romanesti si straine de haine, incaltaminte, bricolaj, companiile aeriene si agentiile voiaj. In 2021, Vinerea Neagra va fi organizata de pe data de 12 noiembrie.
Black Friday pentru a doua oara in pandemie
Dupa ce editia 2020 a reducerilor Black Friday a adus in prim-plan produse inedite, in competitie fiind inscrise ofertele pentru masti de protectie, dezinfectanti, servetelele antibacteriene, gelurile de curatare si dezinfectare, ochelarii medicali de protectie, dispenserele, si banalul spirt, anul acesta ofertele traditionale revin. Ce-i drept printre produsele pregatite si listate deja pe platforma www.blackfriday.ro regasim si produse sanitare sau de protectie, insa anul acesta isteria mastilor si manusilor de unica folosinta s-a domolit.
Black Friday 2021 Romania, eveniment ce are loc in data de 12 noiembrie se anunta a fi momentul cu cele mai mari reduceri din an la categorii de produse cu traditie pentru acest fenomen: electronice, electrocasnice si gadgeturi. Americanii, de la care am imprumutat evenimentul, vor avea Black Friday in a patra joi a lunii noiembrie, astfel ca este posibil sa avem doua perioade de reduceri in Romania, care se pot extinde peste ambele weekend-uri.
Marii retaileri si-au facut stocuri cu produsele cu cea mai mare cerere si asteapta sa inceapa "vanatoarea reducerilor". La start se vor alinia branduri autohtone, dar si straine cu oferte la electronice, haine, produse de beauty, bijuterii, articole pentru casa, dar si alimente sau carti.
Lista participantilor intocmita pana acum include sute de magazine: Fashion Days, Mathaus, Vivre, Flanco, F64, Cupio, Notino, EvoMag, Miniprix, Noriel, About You, Decathlon, Teilor, Douglas, Elefant.ro, dar si alte magazine mai mici care vin puternic din urma si profita de notorietatea fenomenului pentru un plus la capitolul imagine.
Pana acum, primele informatii despre strategia pentru editia de anul acesta a Black Friday au aparut de la retailerul online de fashion din Romania, Fashion Days. Intr-un interviu acordat wall-street.ro, directorul general, Robert Berza, a precizat:
"Ne-am pregatit pentru o crestere de cel putin 20% fata de editia precedenta(...) Formatul va fi acelasi si in privinta duratei campaniei si a zilei de start din aceleasi motive mentionate si in trecut: incepem cu 2 zile inaintea eMAG pentru a putea livra cat mai multe comenzi inainte de Black Friday-ul eMAG (...)Cele mai multe produse vor avea cel mai bun pret din an in Black Friday, iar reducerile vor fi, de asemenea, cele mai mari. Brandurile pe care vom pune accent le vom comunica cu aproximativ doua saptamani inainte, inca sunt multe detalii de pus la punct. Stim ca vom avea varful de stoc istoric, cu o valoare de 250 de milioane de lei”.
Bilantul Black Friday 2020
In 2020, primul an in care am avut o editie Black Friday in vremuri de pandemie, cifrele au fost peste asteptarile retailerilor. Bilantul procesatorul de plati PayU Romania a aratat o valoare a volumelor tranzactionate online de Black Friday de peste 349 de milioane de lei. Valoarea totala a volumelor tranzactionate online cu ocazia Black Friday 2020 a fost in crestere cu 78% comparativ cu 2019, iar numarul de tranzactii online a atins pragul de 539.000, aproape dublu fata de editia din 2019.