Restricțiile impuse odată cu declanșarea pandemie de COVID-19, printre care și închiderea granițelor, au făcut ca numeroase zboruri să fie anulate de către companiile aeriene. Situația neprevăzută cu care s-au confruntat și se confruntă în continuare toți operatorii la nivel global a dat naștere unui val de nemultumire in randul pasagerilor care și-au plătit biletele pentru diverse destinații către care zborurile au fost anulate și nu reușesc să își recupereze banii. Am discutat cu reprezentanții schemelor de plătă Mastercard și Visa pentru a afla dacă demararea procedurii de chargeback ar putea fi o soluție.
Ambele scheme de plată, atât Mastercard cât și Visa recomandă folosirea proceduriii de chargeback în momentul în care plătiți cu cardul pentru un produs, serviciu, inclusiv bilete de avion, și nu beneficiați de acestea. Puteți apela la acest procedeu chiar și în cazul în care comerciantul respectiv și-a încetat activitatea.
"În cazul în care un zbor plătit cu cardul a fost anulat deoarece compania aeriană nu mai poate furniza serviciul și operatorul turistic sau asigurarea nu oferă clienților soluții alternative pentru biletul respectiv de avion, aceștia pot solicita băncii care le-a emis cardul să recupereze banii prin opţiunea de contestare a tranzacției respective. Aceasta este o modalitate prin care banca posesorului de card poate recupera banii de la banca unui comerciant atunci când clientul nu primește bunurile sau serviciile pe care le-a plătit online cu cardul, inclusiv în cazul în care un comerciant îşi încetează activitatea", au declarat reprezentanții Visa în România, pentru wall-street.ro.
Citeste continuarea articolului pe wall-street.ro.