Beneficiile aduse de asigurarile voluntare de sanatate pentru romani

Beneficiile aduse de asigurarile voluntare de sanatate pentru romani

Sanatatea a fost mereu o prioritate pentru fiecare persoana in parte. Inca din primele secunde de viata, romanii beneficiaza de anumite servicii medicale decontate de stat, insa problema intervine atunci cand afectiunile unui pacient nu pot fi vindecate prin tratamentele  disponibile in grila de decontare oferita de CNAS. Astfel, ne lovim de imposibilitatea de a accesa serviciile medicale de care avem nevoie, deoarece nu corespundem unui anumit interval de varsta, unei clase sociale defavorizate sau pur si simplu statul nu ofera finantare pentru tratamentul complet al bolii de care suferim.

Asigurarea voluntara de sanatate presupune plata periodica in avans a unor servicii medicale in numar definit, acestea fiind oferite asiguratilor in mod direct de catre  furnizori.

Serviciile medicale in regim ambulatoriu, spitalizarea si interventiile chirurgicale, consultatiile la mediul generalist, specialist, tratamentele, procedurile non-chirugicale din anumite clinici, tratamentul la domiciliu, monitorizarea sarcinii, indemnizatia pentru maternitate, dar si cea in caz de spitalizare sunt doar cateva servicii decontate de o asigurare voluntara de sanatate. Pentru fiecare pacient in parte se stabileste o lista de riscuri in functie de care se concretizeaza nivelul primei de asigurare. Aceste sume pot varia atat din pricina asiguratorului, cat si a necesitatilor clientului.

Pandemia impinge oamenii sa apeleze la asigurari voluntare de sanatate

Potrivit unor date furnizate de Barometrul UNSAR-IRES privind “Perceptia riscului si cultura asigurarilor din Romania”, 36% de romani au fost interesati de asigurarea voluntara de sanatate in contextul pandemiei, iar 58% dintre cetatenii tarii noastre sunt preocupati de problemele financiare din cauza COVID-19.

Astfel, putem sesiza o legatura intre criza pandemica actuala, ingrijorarile aduse de aceasta pe plan financiar, dar si in ceea ce priveste sanatatea si interesul acordat de oameni asigurarilor de sanatate. Totodata, aidoma altor domenii de activitate, firmele de asigurari au luat si ele o serie de masuri speciale pentru a limita contactul fizic, digitalizand intreg procesul vanzare-cumparare: “In perioada pandemiei, industria de asigurari a luat, in ritm accelerat, o serie de masuri speciale pentru sustinerea clientilor nostri, dar si pentru mentinerea unui contact permanent, in conditiile in care o mare parte dintre companiile de profil au implementat lucrul de acasa, conform recomandarilor facute de autoritati. Asiguratorii au incurajat folosirea de catre clienti a modalitatilor digitale si online pentru incheierea sau reinnoirea politelor, pentru constatarea si instrumentarea daunelor. Practic, pandemia a dus la dezvoltarea accelerata a instrumentelor online, in beneficiul clientilor. Astfel, le putem fi alaturi indiferent de context”, a declarat Presedintele UNSAR, Adrian Marin.

Avand in vedere serviciile restranse decontate de asigurarile de la stat, dar si riscurile la care se expune un om pe parcursul vietii, calitatea de asigurat este de o importanta deosebita. Chiar daca este mai bine sa prevenim decat sa tratam, cu totii suntem constienti de faptul ca trebuie sa fim pregatiti pentru ambele variante si sa avem in permanenta un plan de rezerva.