Avantajele si dezavantajele sedintelor

Avantajele si dezavantajele sedintelor

Sedintele business sunt o parte integranta oricarui mediu profesional. Acestea permit colectivului sa faca networking, sa impartaseasca idei pentru a creste munca de echipa si sa-i informeze pe angajati cu ultimele informatii si schimbari din structura manageriala si privind clientii. In ciuda necesitatii sedintelor, exista parti bune si mai putin bune, care ii vizeaza direct pe angajati.

Avantaj: Impartirea informatiei

Unul dintre cele mai esentiale plusuri ale unei sedinte business este sansa impartirii informatiilor (indiferent ca vorbim de o sedinta interna,  cu echipa, sau doar de o intalnire cu un client).

Asta ar putea sa aduca si noi update-uri despre situatia financiara sau punerea angajatilor in situatii de negociere, prospectare si prezentare a unei  oferte catre client. O sedinta efectiva trebuie stabilita cu grija, bucurandu-se de timpul si spatiul potrivite dezbaterii unor subiecte business.

Dezavantaj: Timpul

Intalnirile business pot sa reprezinte si un consum absurd pentru productivitatea companiei. Cand colectivul isi petrece prea mult timp in sedinte, atunci timpul pentru actiuni si indeplinirea obiectivelor personale scade.

Cu cat sunt mai multi angajti prezenti intr-o sedinta, cu atat resursele de productivitate scad!

Din acest motiv, multe companii incearca actualmente sa reduca din timpul alocat unei sedinte.

Avantaj: Incurajeaza munca de echipa

Aceste intalniri sunt ocazia perfecta pentru a aplauda munca de echipa. Pun la dispozitie un forum de discutie, in care brainstorming-ul si planificarea pe termen lung sunt cuvinte-cheie.

Cand intalnirea are loc intre un client si un reprezentant al companiei, munca de echipa ia forma unui feedback. Clientul poate face observatii sau sugestii care sa il motiveze pe angajat.

Dezavantaj: Lipsa leadership-ului

Un alt dezavantaj al unei intalniri business este, deseori, absenta unui lider care sa modereze show-ul. Acest lucru se observa in consecintele nefaste: haos privind receptarea obiectivelor de catre angajat si un timp prea lung consumat in sedinte.

Fara un lider care sa fie in fruntea sedintei, nimeni nu intelege regulile si scopul intalnirii. Alteori, angajatii se afla in situatia neplacuta de a asculta mai multi sefi sau lideri, neintelegand cine isi asuma sau nu responsabilitatea intr-o intalnire!

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!

 

Sursa: Smallbusiness.chron.com

Autor: Lynda Belcher

Traducere: Diana Petroiu

More articles

Articles and News