Angajații, fie ei în pandemie, sau nu, au simțit mereu nevoia de a le fi apreciată munca. Au fost făcute și studii în acest sens și iată că această recunoaștere a muncii se pare că este principala nevoie psihologică a angajaților români. EXEC-EDU, unul dintre liderii pieței de executive education, a făcut publice în cadrul unui eveniment datele despre tiparele de personalitate ale managerilor din România, analizate cu ajutorul metodologiei Process Communication Model (PCM). Studiul a fost propus și prezentat de către Paul Olteanu – fondatorul Mind Architect, trainer și coach PCM, EXEC-EDU.
Metodologia Process Communication Model a fost creată de dr. Taibi Kahler, care a fost și consultantul lui Bill Clinton la alegerile din 1992. PCM a fost folosit de NASA, între 1978 și 1996, pentru selecția și pregătirea astronauților, iar din 1981 a fost dezvoltat ca model comercial de selecție și pregătire a angajaților, la cererea directorilor de companii.
„Acest model reprezintă atât o modalitate de autocunoaștere, cât și de profilare a personalității, cu beneficii fantastice pentru relaționarea și comunicarea în echipă. La momentul actual avem o echipă formată din cinci traineri și coach licențiați PCM. Echipa actuală este formată din traineri și coachi, mai exact: Paul Olteanu, Andreea Rotaru, Alexandra Irod, Magda Tabac și Cezar Găzdoiu ”, declară Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.
Pe baza celor 5.135 de profile de manageri și persoane cu roluri cheie în organizațiile din România, analizate în perioada 2016-2019, au rezultat câteva concluzii interesante, printre care:
- Aproape jumătate din angajații și manageri români pun cu precădere preț pe logică și structură, sunt responsabili și organizați (mai exact, 46,8%), având ca profil de personalitate dominant profilul de Gânditor (Thinker).
- România este țara europeană cu cel mai mic procent de oameni cu bază Empatic (Harmoniser) – 19,5%, adică profilul de personalitate care pune preț pe relații și oameni și arată cel mai adesea compasiune în interacțiunea cu ceilalți.
„Ne place să recrutăm oameni cu bază Thinker și avem rata cea mai mare din toată Europa. Asta spun statisticile: ne plac oamenii logici, organizați, care pleacă la 11 noaptea de la birou (secvența de stres de nivel 2 a etajului de Thinker). Este foarte folositor pentru companii. Pe de altă parte, în nicio altă țară din Europa nu veți vedea atât de puțini empatici (Harmoniseri) în mediul de afaceri. Cu toate că este al treilea cel mai des întâlnit profil de personalitate din Europa, în România nu se pune mare preț pe a recruta manageri atenți la oameni, orientați către relații. Asta trebuie să ne pună pe gânduri, în condițiile actuale de pandemie, cu migrări tot mai frecvente ale angajaților”, spune Paul Olteanu.
Citeste continuarea pe Revista Cariere.