Cresc taxele si impozitele, se majoreaza costurile de productie, povara fiscala pune din ce in ce mai multa presiune, iar instabilitatea genereaza temeri in randurile multor antreprenori. Cei mai slabi cauta solutii rapide: taieri de salarii, reduceri de personal, cresteri de tarife pentru servicii. In fata incertitudinii multi clacheaza, cei mai puternici insa sunt cei care folosesc vremurile de criza ca pe oportunitati. Sunt manati de curaj, adaptabilitate si creativitate si reusesc sa transforme criza in avantaj. Paradoxal, dar totusi se poate. Cum? Consultantii RisCo iti prezinta cateva sfaturi utile!
Cum poate fi criza un moment oportun de dezvoltare?
Ce se intampla in timpul unei crize? In primul rand se schimba comportamentele de consum. Daca ai inteles acest principiu esti pe drumul cel bun. La moment de rascruce trebuie sa alegi: tii cu dintii de situatia din prezent, dai dovada de rigiditate sau te orientezi rapid, cu solutii noi si eficiente?
Marii antreprenori, marii jucatori din piata, au traversat nenumarate momente de criza: de la crize ale propriului business pana la crize ale economiei. Totusi, au reusit sa supravietuiasca si sa se dezvoltate. Secretul sta in capacitatea de adaptare.
In cazul unei crize, ia in calcul:
- redefinirea modelului tau de business (digitalizare, o nisa noua, modele de abonamente, externalizarea unor activitati, parteneriate strategice schimbarea canalelor de distributie)
- ramai in contact cu clientii (Comunica deschis, solicita pareri, adapteaza-ti ofertele, recompenseaza loialitatea)
- investeste strategic (Stim ca atunci cand e criza te gandesti la reduceri de costuri, dar nu toti iau in calcul asta? Vrei ceva diferit, atunci fa ceva diferit! Investeste in marketing, branding, in echipa, in digitalizare si solutii inovative)
- nu amana decizii (Nu lasa criza sa iti paralizeze deciziile! Testeaza solutii, ajusteaza modele, lanseaza produse noi)
- fii parte din comunitate (sprijina-i pe cei vulnerabili, ofera discount pentru nevoile reale, lanseaza campanii de solidaritate etc).
Vremurile de criza sunt momente de oportunitate pentru afaceri deoarece forteaza adaptarea si repozitionarea rapida. Totodata, tine cont si de faptul ca in aceste perioade concurenta este slabita si este momentul sa te afirmi.