Pentru un antreprenor, aparitiile publice, in special in media, sunt foarte importante. Esti ambasadorul propriului brand si ai cea mai mare capacitate de a-ti promova afacerea. Un interviu la TV sau intr-un podcast nu trebuie privit doar ca un moment de expunere, ci trebuie sa transformi fiecare aparitie intr-un instrument strategic de crestere. Cum? Cu o buna pregatire, cu o poveste captivanta si prin exploatarea aparitiei la maximum. Consultantii RisCo.ro iti vin in ajutor cu sfaturi utile:
Primul pas- pregatirea pentru interviu
Inainte de orice interviu este important sa iti iei timp pentru a te pregati. Desi aparent stii totul despre afacerea ta, nu este suficient. Indicat este sa iti construiesti o strategie: ce vrei sa comunici in interviu despre tine ca antreprenor si despre afacerea ta, ce vrei sa inspire povestea ta, cum poti inspira prin exemplul personal. Atentie: oamenii nu tin minte cifre, ci povesti!
Este important sa pastrezi un echilibru intre carisma si credibilitate profesionala. Tinuta, tonul si firul povestii pot face un interviu memorabil.
Pasul doi- Spune-ti povestea intr-o maniera autentica!
Cand iti construiesti discursul porneste de la cateva idei: cine esti tu ca om, de ce ai pornit business-ul, care este viziunea ta pe termen lung, cine sunt clientii tai, ce face business-ul tau special, cum le faci viata mai buna clientilor tai, ce ai invatat din greseli si cum ai crescut?
Pasul trei- Exploatarea aparitiei la maximum
Un interviu nu se termina cand se inchide camera. Abia atunci incepe adevarata valoare. Pentru a folosi la maximum o aparitie trebuie sa iti tii publicul la curent atat inainte, cat si dupa interviu. Inainte de aparitia in media, este important:
- sa anunti unde si cand vei fi prezent
- cum te pot urmari
- sa oferi un mic spoiler care sa determine publicul tau tinta sa te urmareasca.
Dupa aparitie, poti valorifica interviul sub mai multe forme:
- fragmenteaza continutul si transforma interviul in postari video scurte, citate grafice, reels-uri
- foloseste-l in strategia de PR (trimite interviul altor jurnalisti sau colaboratori)
- incorporeaza-l in continutul website-ului (creeaza o sectiune “Media” unde oamenii pot vedea materialele video)
- creeaza o serie de postari in care folosesti parti din materialul video.
Cel mai important lucru intr-un interviu este prezenta autentica. Oamenii nu vor sa vada un robot care vorbeste doar despre cifre. Publicul cauta emotie si poveste si autenticitate.