Antreprenor in lumina reflectoarelor: Cum te pregatesti pentru un interviu si cum valorifici aparitia la maximum?

Antreprenor in lumina reflectoarelor: Cum te pregatesti pentru un interviu si cum valorifici aparitia la maximum?

Pentru un antreprenor, aparitiile publice, in special in media, sunt foarte importante. Esti ambasadorul propriului brand si ai cea mai mare capacitate de a-ti promova afacerea. Un interviu la TV sau intr-un podcast nu trebuie privit doar ca un moment de expunere, ci trebuie sa transformi fiecare aparitie intr-un instrument strategic de crestere. Cum? Cu o buna pregatire, cu o poveste captivanta si prin exploatarea aparitiei la maximum. Consultantii RisCo.ro iti vin in ajutor cu sfaturi utile:

Primul pas- pregatirea pentru interviu

Inainte de orice interviu este important sa iti iei timp pentru a te pregati. Desi aparent stii totul despre afacerea ta, nu este suficient. Indicat este sa iti construiesti o strategie: ce vrei sa comunici in interviu despre tine ca antreprenor si despre afacerea ta, ce vrei sa inspire povestea ta, cum poti inspira prin exemplul personal. Atentie: oamenii nu tin minte cifre, ci povesti!

Este important sa pastrezi un echilibru intre carisma si credibilitate profesionala. Tinuta, tonul si firul povestii pot face un interviu memorabil.

Pasul doi- Spune-ti povestea intr-o maniera autentica!

Cand iti construiesti discursul porneste de la cateva idei: cine esti tu ca om, de ce ai pornit business-ul, care este viziunea ta pe termen lung, cine sunt clientii tai, ce face business-ul tau special, cum le faci viata mai buna clientilor tai, ce ai invatat din greseli si cum ai crescut?

Pasul trei- Exploatarea aparitiei la maximum

Un interviu nu se termina cand se inchide camera. Abia atunci incepe adevarata valoare. Pentru a folosi la maximum o aparitie trebuie sa iti tii publicul la curent atat inainte, cat si dupa interviu. Inainte de aparitia in media, este important:

  • sa anunti unde si cand vei fi prezent
  • cum te pot urmari
  • sa oferi un mic spoiler care sa determine publicul tau tinta sa te urmareasca.

Dupa aparitie, poti valorifica interviul sub mai multe forme:

  • fragmenteaza continutul si transforma interviul in postari video scurte, citate grafice, reels-uri
  • foloseste-l in strategia de PR (trimite interviul altor jurnalisti sau colaboratori)
  • incorporeaza-l in continutul website-ului (creeaza o sectiune “Media” unde oamenii pot vedea materialele video)
  • creeaza o serie de postari in care folosesti parti din materialul video.

Cel mai important lucru intr-un interviu este prezenta autentica. Oamenii nu vor sa vada un robot care vorbeste doar despre cifre. Publicul cauta emotie si poveste si autenticitate.