Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine cu un ultimatum pentru inrolarea in Spatiul Virtual Privat a anumitor categorii de contribuabili. In lipsa unui cont in SPV, transmiterea cererilor, documentelor si declaratiilor nu va fi luata in considerare.
ANAF a anuntat ca inregistrarea in SPV devine obligatorie incepand cu 1 martie 2022 pentru transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a organele fiscale, de catre contribuabilii care desfasoara activitati economice intr-o forma de activitate autorizata.
Cine este obligat sa isi faca un cont in Spatiul Virtual Privat?
Potrivit informarii transmise de ANAF, Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale, a fost introdusa, incepand cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, inscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spatiului Privat Virtual. Aceasta obligativitate revine:
-persoanelor juridice;
- asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica;
- persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca persoane fizice autorizate;
- intreprinderilor individuale;
-intreprinderilor familiale.
Cum accesezi SPV?
ANAF a transmis o serie de tutoriale pentru a-i ghida pe utilizatori, disponibile pe contul de Youtube al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Totodata, cei care vor sa se inscrie in SPV pot suna la Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60 pentru asistenta telefonica. Persoanele fizice sau juridice care detin certificate digitale calificate pot solicita inregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora. Persoanele fizice care nu detin un astfel de certificat pot solicita inregistrarea pe baza de nume de utilizator si parola. Spatiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii depun declaratii, cereri, solicita documente, verifica situatia fiscala proprie.
Ce se intampla in cazul in care nu te inscrii in SPV?
Raspunsul vine tot de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala. In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric (pe hartie), nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta - avertizeaza ANAF.