Daca ai un business si inca nu ai facut pasul spre online, nu mai sta pe ganduri! In societatea actuala, prezenta in social media este vitala pentru un business. Daca ai deja un cont de social media pentru afacerea ta, ai grija sa nu o dai in bara! Putini antreprenori constientizeaza faptul ca, pe cat de mult ajuta retelele de socializare la evolutia unui business, pe atat de periculoase pot fi, daca nu gestionezi contul corect si eficient. Si aici vorbim de greseli banale, care se pot dovedi lovituri majore. Poate unul dintre cele mai importante sfaturi de care trebuie sa tii cont atunci cand te ocupi de contul companiei este sa determini unde sa te plasezi in multitudinea de retele sociale. Odata ce ai aflat locul potrivit pentru compania ta in online, in baza nevoilor clientilor, tipului de comunicare adaptat business-ului si strategiei de promovare, urmeaza partea cea mai dificila. Trebuie sa analizezi ce postezi, care este continutul potrivit si ce impact are asupra urmaritorilor tai. Ti-am oferit cateva idei de postari pentru afacerea ta, insa este timpul sa cunosti si erorile pe care le poti face in utilizarea retelor de socializare.
1. Intoxicarea cu postari
Este o greseala majora pe care o fac multe companii, mai ales la inceput de drum. Prea multe postari denota o atitudine agresiva si daca nu sunt realizate pe baza unei strategii, vei da gres. Oamenii se vor satura curand sa iti vada reclamele la tot pasul si sa primeasca notificari peste notificari. Trebuie sa stabilesti clar o frecventa a postarilor si foarte important sa le adaptezi retelei sociale. O postare identical pe Facebook, Linkedin si Instagram nu va avea acelasi impact ca o postare gandita adaptat mediului si tipului de utilizatori. Analizeaza si concurenta, intreaba un specialist, fa-ti o strategie pentru numarul optim de postari. Tot la capitolul intoxicare intra si utilizarea in abundenta a hashtag-urilor. Cauta sa le folosesti strict pe cele care fac referire la business-ul tau. Ca sunt originale sau folosesti unele existente, important e sa stii cand sa te opresti.
2. Abandonul contului
Nu e bine prea mult, dar nici prea putin sau deloc nu te ajuta! Daca reduci brusc postarile, uiti sa postezi sau o faci doar din cand in cand, vei pierde impactul si interesul clientilor si urmaritorilor.
3. Te focusezi doar pe “organic”
Nu este suficient sa bifezi prezenta si sa postezi din cand in cand. Retelele de socializare te ajuta si la brand awareness si la cresterea vanzarilor, dar nu te astepta sa se intample totul gratis. Ia in calcul un buget consistent, mai ales la inceput. Schimbarile nu vin peste noapte. Nu te poti baza doar pe impact organic. Vei avea nevoie de reclame platite, de campanii dedicate si de un specialist care sa se ocupe de ele.
4. Lipsa de reactie
Lucrurile se intampla aici si acum, iar retelele de socializare nu trebuie lasate in plan secund. Daca planuiesti de exemplu un eveniment, nu trebuie sa uiti sa-l anunti si in mediul online, sa oferi un update si sa iti tii urmaritorii la curent cu etapele. Lipsa de reactie este taxata si in cazul comentariilor sau mesajelor. Daca vinzi produse si oamenii iti pun intrebari sau iti trimit mesaje, ai grija sa le raspunzi cat mai rapid. Daca-i lasi prea mult in asteptare, risti sa-i pierzi.
5. Ignori statisticile
Retelele de socializare au un sistem foarte bine pus la punct si iti ofera informatii foarte utile despre cei cu care interactionezi, te ajuta chiar sa definesti un buyer persona. Nu le ignora. Ele iti arata ce postari au impact mai bun, cand este momentul zilei potrivit sa postezi, ce anume si cat de des. Testezi la inceput, vezi ce se potriveste brand-ului, daca nu ai cunostinte si pregatire in domeniu.
6. Stergi comentariile si review-urile negative
Este o greseala pe care o intalnim frecvent pe conturile companiilor. Chiar daca au sau nu dreptate, trebuie sa le respecti celor cu care interactionezi dreptul la o parere. Punctul lor de vedere conteaza! Asa ca nu te grabi sa stergi un comentariu negativ sau un review negativ. Decat sa le stergi, mai bine abordeaza problema si incearca sa descoperi cauza nemultumirilor. O astfel de atitudine este apreciata. Daca oamenii vad ca le iei in considerare parerea si ceri lamuriri, vor capata mai multa incredere.
7. Continut axat doar pe publicitate si vanzari
Contul trebuie sa atraga, sa genereze interactiuni. Daca te vei axa doar pe a face reclama produselor sau serviciilor tale, fara sa empatizezi cu utilizatorii, va fi dificil sa contruiesti o comunitate. Postarile trebuie sa acopere si partea social din social media. Poti incuraja conversatii, dezbateri si poti oferi si mici recompense din cand in cand cu diverse concursuri. Te ajuta si pe tine, ii atrag si pe ceialalti. Postarile care educa sunt de asemenea importante.
8. Copiezi comunicarea concurentei sau marilor jucatori din piata
Este in regula sa “tragi cu ochiul” la comunicarea concurentei, sa analizezi strategia adoptata, sa inveti si de la marile branduri, dar nu este indicat sa le copiezi comunicarea. Continutul tau trebuie sa fie specific business-ului tau. Utilizatorii aprecieaza originalitatea