Sa ai o prezenta puternica in social media este vital pentru cresterea si promovarea brandului tau. Cu toate astea, abordarea gresita in social media iti poate pune pe fuga urmaritorii si publicul, rezultand in oportunitati ratate si intr-un imapact global negativ asupra potentialului companiei de a obtine venituri.
Insa social media nu este atat de complicata pe cat pare, daca ai capacitatea de a urma anumiti pasi si a pune in practica diverse strategii, cu bun-simt si constiinciozitate.
Urmatoarele sapte sfaturi te vor ajuta sa fii castigator in social media:
1. Distribuie valoare – nu doar reclame
Membrii care constituie auditoriul tau din social media au interactionat, pentru prima data, cu brandul tau pentru ca erau interesati de ceea ce le oferi. Este posibil sa isi doreasca sa fie informati si referitor la anumite evenimente, reduceri sau viitoare promotii.
De aceea, este crucial sa fii interesant in social media: combina postarile cu tenta educationala/ culturala cu ofertele promotionale. Schimba. Variaza. Informeaza. Inoveaza.
Ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa iti alungi publicul pentru ca postezi numai reclame previzibile. In schimb, fii memorabil si livreaza un plus de valoare la fiecare postate, pentru a iti construi si mentine un public engaged.
2. Atrage influentatori din social media
Fara indoiala, a folosi influentatorii din social media este una dintre cele mai eficiente strategii pentru promovarea in online. Desigur, exista si exceptii, dar in general cam orice brand se poate folosi de influentatori in avantajul lor.
Intai trebuie sa identifici care sunt retelele sociale folosite de publicul tau tinta, iar apoi sa identifici influentatorii din social media care sunt compatibili cu imaginea companiei/ brandului tau. Propune-le un parteneriat acestora si vei vedea rezultate excelente in cel mai scurt timp posibil!
3. Gandeste dincolo de reach-ul organic
Daca chiar vrei sa fii un castigator in social media, trebuie sa ai disponibilitatea de a plati pentru a juca acest joc. Reach-ul organic de pe Facebook nu mai este ca la inceput, iar Instagramul a trecut si el prin mai multe schimbari.
Sa combini audienta imensa pe care o au platforme precum Facebook sau Instagram iti ofera sansa mare de a genera trafic imediat pe pagina ta, lucru care conduce si la vanzari mai bune. Platformele de social media sunt foarte utile si pentru promovarea si analiza minutioasa a unei campanii publicitare de succes.
4. Posteaza in mod constant, dar nu iti obosi publicul
Instrumentele care te ajuta sa programezi postarile de pe pagina trebuie folosite cu moderatie. Nimeni nu isi doreste sa primeasca in news feed notificari din ora in ora. Ai grija sa nu iti intoxici publicul cu un flux prea mare de informatii! Multi s-ar putea sa iti da unfollow, considerand ca esti plicticos si agresiv.
Pastreaza-ti brandul fresh si interesant pentru public!
5. Raspunde reclamatiilor/sugestiilor rapid
Social media s-a transformat treptat si intr-un portal care are grija si de intretinerea relatiei cu clientii. Consumatorii pot atrage atentia unei companii mai repede in online. Este mai usor sa lasi un mesaj pe Facebook decat sa cauti un numar de telefon al unei anumite companii.
Invata sa raspunzi solicitarilor, intrebarilor, nedumeririlor clientelei tale! Raspunde si comentariilor negative - marile branduri si companii stiu cum sa acorde un raspuns onest, fara ca partile implicate sa se supere.
6. Invata Analytics
Analizeaza cu atentie insight-urile si analizele pe care ti le pun la dispozitie paginile pe care le gestionezi in online. Verifica zilnic starea campaniilor si a postarilor tale din social media.
Dupa ce intelegi de ce anume este atras publicul tau, inveti mult mai repede sa vorbesti exact “pe limba lor”!
7. Nu te transforma intr-un “bun la toate, dar priceput la nimic”
Nu iti imparti atentia in mai multe directii! Nu poti epuiza toate canalele de social media si sa te astepti ca vei si obtine succes.
Este nevoie de timp pentru a te dedica fiecarui instrument de promovare din social media intr-un mod eficace si a avea rezultatele mult asteptate.
Sursa: Entrepreneur