7 idei de postari pe social media pentru afacerea ta

7 idei de postari pe social media pentru afacerea ta

Tranzitia unui business catre mediul online vine la pachet cu o serie de provocari. Nu este suficient sa bifezi prezenta pe facebook, Linkedin sau instagram, ci trebuie sa ramai permanent in contact cu publicul tau, sa construiesti o strategie si sa adaptezi comunicarea la profilul business-ului tau si nevoile clientilor. Daca nu ai inca un Social Media Manager si ai ales sa te ocupi personal de conturile de social media ale companiei, s-ar putea sa iti fie cunoscuta intrebare "Ce mai postez astazi?". Retele de socializare cer creativitate, imaginatie, diversitate si adaptare continua. Pe langa postarile cu produsele pe care le vinzi sau serviciile pe care le oferi, trebuie sa introduci si un alt gen de continut pentru o buna interactiune cu publicul. Un specialist va crea o strategie eficienta, compatibila cu business-ul tau, un calendar al postarilor alternand continutul business cu cel creativ. In cazul in care esti in pana de idei, iata 7 tipuri de postari pe social media pentru afacerea ta:

 

1. Continut video

Din start vei observa faptul ca in cazul continutul video reach-ul va fi mult mai bun decat in cazul altor tipuri de postari. Poate fi un clip cu un produs, un filmulet din categorie  "Do it yourself", un moment amuzant sau testimoniale ale clientilor care au folosit produsele pe care tu le vinzi.

 

2. Fotografii si citate

Pot fi combinate cele doua elemente intr-o singura postare sau pot fi postate individual. Important este sa transmita un mesaj pozitiv si sa aiba legatura cu profilul business-ului tau. Citatele motivationale sunt intotdeauna apreciate. La fel si imaginile care transmit o stare de bine.

 

3. Sondaje

Utilizarea postarilor tip sondaj are mai multe beneficii: stimuleaza engagementul si ofera informatii noi despre publicul si clientii afacerii tale, pe care le poti folosi ulterior in strategia de marketing.

 

4. Concursuri/ giveaway

Acest tip de postari este foarte apreciat si genereaza un numar mare de reactii. In functie de modul in care sunt concepute, pot ajuta la dezvoltarea unei comunitatii in jurul paginii de business, va vor ajuta si sa obtineti noi followeri.

 

5. Postari despre companie si servicii/ articole de pe blogul companiei

Clientii trebuie sa fie tinuti la curent cu noutatile despre produse si servicii, lansarea de noi produse, schimbari importante in companie, campanii derulate, evenimente si interviuri. De asemenea poti distribui pe retelele de socializare si articole de pe blogul companiei tale.

 

6. Dezbateri

Poti identifica un subiect interesant pe baza caruia sa lansezi o discutie pe pagina companiei. Urmaritorii au astfel ocazia sa-si expuna punctul de vedere, tu poti colecta date noi despre audienta si cresti si impactul.

 

7. Postari creative : provocari, meme-uri, Q&A

Inainte de a construi astfel de postari, asigura-te ca iti cunosti publicul-tinta. Stabileste-ti Buyer Persona. Doar asa vei realiza continutul relevant. Daca publicul tau este format din oameni tineri, adreseaza-te lor cu provocari, meme-uri sau Q&A despre compania ta. Nu uita ca postarea nu trebuie sa fie lunga, cuvintele trebuie alese cu grija si adaptate discursului potrivit pentru publicul tau.

Pornind de la aceste idei poti mai intai sa testezi continut pentru a vedea ce se potriveste cel mai bine, ce tip de materiale sau postari genereaza un impact mai bun. Dupa ce ti-ai facut o idee, pune bazele unei strategii, incearca sa-ti faci un plan. Evita sa intoxici publicul cu anumite postari care se repeta sau care nu sunt agreate.