3 momente cand business-ul tau are nevoie de un PR

3 momente cand business-ul tau are nevoie de un PR

De ce am nevoie de un PR? Daca ti-ai pus macar o data aceasta intrebare, atunci mesajul urmator este pentru tine. Indiferent de domeniul in care iti desfasori activitatea, de profilul companiei sau de etapa in care se afla, existenta unui PR este necesara, iar beneficiile pe care activitatea sa le aduce afacerii sunt nenumarate. Afacerea are nevoie de clienti, compania are nevoie sa fie in vizorul potentialilor parteneri de business, iar PR-ul tocmai cu asta se ocupa. Stabileste o relatie cu publicul si asigura o imagine buna companiei. Ai un business si inca mai stai pe ganduri daca sa apelezi sau nu la serviciile unui specialist in comunicare? Iata 3 momente cand business-ul tau are nevoie de un PR:

1. Momentul lansarii companiei/ lansarea unui nou produs sau serviciu

Din start, un business aparut nou pe piata are nevoie de un PR. Acesta te va ajuta sa identifici clientii spre care sa te indrepti, modalitatile in care sa-ti promovezi produsele/serviciile, modul in care sa comunici mesajul tau astfel incat sa atinga tinta. El iti va construi puntile de comunicare cu publicul, partenerii de business, presa si va analiza constant concurenta si miscarile acesteia. Companiile mari au un departament propriu specializat sau externalizeaza serviciile de relatii publice. Daca ai un business mic si nu iti permiti aceste costuri sau nu iti este necesara o echipa dedicata, apeleaza la varianta unui singur specialist in comunicare, insa in niciun caz nu lasa aceasta sarcina la intamplare. Oamenii de vanzari, secretara sau consilierul juridic nu trebuie sa ia locul unui PR. Acest specialist imbina mai multe activitati si asigura o comunicare continua si eficienta. Este si event manager, cand ai nevoie sa organizezi o lansare de produs, o gala sau o conferinta, asigura si strategia media si este si content manager.

2. Momentul in care apare o criza

Fie ca vorbim de un scandal in interiorul companiei, de clienti nemultumiti de un produs, de o experienta negativa cu un anumit serviciu oferit de companie, de traversarea unei perioade critice din punct de vedere financiar, toate aceste situatii ar trebui gestionate sub coordonarea unui specialist PR. Acesta va sti cum sa scoata in evidenta lucrurile pozitive si sa limiteze efectele negative. Printr-o strategie coerenta va elimina din atentia publicului evenimentul sau situatia neplacuta sau va gestiona conflictul aparut in cazul unui client nemultumit. Negarea unei crize nu este o solutie, iar interactiunea cu publicul trebuie sa fie realizata intr-o maniera corecta si sa se construiasca o credibilitate. El va actiona "la rece", concentrat pe cauza si solutie.

3. Cresterea vizibilitatii brandului

Procesul de comunicare al companiei trebuie sa fie continuu, iar de abilitatile unui PR depinde imaginea afacerii tale. Nu comunici doar cand lansezi un produs sau un serviciu sau cand apare o problema, ci permanent trebuie sa ramai in contact cu publicul/clientii si presa. Motivul? O companie despre care jurnalistii vorbesc in articolele lor este mult mai vizibila pentru partenerii de afaceri sau potentialii clienti. PR-ul te va ajuta sa selectezi informatiile relevante si sa le transmiti la momentul si timpul potrivit si in locul potrivit. Prezenta in social media este esentiala pentru un business in ziua de astazi, iar PR-ul se va folosi de toate canalele de comunicare pentru a transmite mesajul, va selecta, analiza, observa si concurenta si va identifica cele mai bune solutii.