3 metode prin care consolidezi spiritul de echipa

3 metode prin care consolidezi spiritul de echipa

Ca manager cu siguranta iti doresti ca oamenii din subordinea ta sa interactioneze, sa impartaseasca idei si solutii si sa stii ca te poti baza pe o echipa motivata si puternica. Oamenii nu sunt insa la fel. Unii se simt in largul lor muncind in echipa, altii, din contra, prefera sa lucreze singuri. Insa chiar si atunci cand majoritatea proiectelor sunt abordate prin impartirea sarcinilor si fiecare angajat isi executa partea sa, este important ca in final totul sa se imbine intr-un puzzle armonios. Spiritul de echipa este de asemenea foarte important si in momentele in care compania trece printr-o perioada de criza. De aceea este recomandat ca, in timp, managerii sa antreneze spiritul de echipa. Iata trei metode eficiente prin care iti poti consolida echipa:

1. Sesiuni de brainstorming

Brainstorming este o metoda consacrata pentru culegerea de idei intr-un timp scurt. Alex Osborne este cel care a creat aceasta metoda cu scopul principal de a elimina teama de reactii a indivizilor atunci cand exprima un punct de vedere sau o idee. Brainstorming-ul, sau "furtuna de idei", este extrem de util pentru situatiile-limita, cand ai nevoie de o solutie rapida, chiar si neconventionala. Totusi, in timp, aceasta metoda si-a dovedit eficienta si intr-o alta directie: cea de consolidarea a unei echipe. Unul dintre cele doua principii ale brainstorming-ului este interdictia de a judeca orice ganduri in debutul unei discutii. Tocmai acest principiu este esential in ideea de echipa. Astfel, cu cat sunt mai dese aceste sesiuni, cu atat oamenii vor invata mai mult unii de la ceilalti, se vor acomoda mai usor si vor renunta la prejudecati.

2. Activitati de team building

O alta metoda de consolidare a echipei este participarea la activitati de team building. Sunt firme care organizeaza deplasari cu angajatii de doua ori pe an, cu o durata de cateva zile. In aceasta perioada, oamenii iau parte la dezbateri, participa la activitati recreative, se cunosc mai bine si impartasesc experiente. Astfel este cultivata apartenenta la un grup, se formeaza legaturi de calitate intre oameni si este antrenat spiritul de echipa. Colegii invata sa aiba incredere si sa se bazeze unul pe celalalt. Totodata creste si motivatia echipei, oamenii inteleg ca sunt considerati importanti pentru companie.  

3. Sarbatorirea unor reusite importante

Sunt companii care se rezuma doar la organizarea unor mici petreceri de Craciun, atunci cand se prezinta bilantul unui an de munca, in care angajatii au ocazia sa se cunoasca mai bine si sa interactioneze si altfel decat strict profesional. Alte firme au o cultura a sarbatoririi victoriilor importante, cum ar fi incheierea unui proiect foarte mare sau un premiu/titlu obtinut de companie. Oricare ar fi motivul, este important sa marcati succesul fie cu o recompensa (nu neaparat financiara), fie cu o mica petrecere, pentru ca astfel oamenii inteleg beneficiile muncii in echipa. Angajatii vor aprecia aceste gesturi, iar calitatea muncii, dar si productivitatea vor creste. In plus, acestia vor intelege ca reusita este rodul muncii tuturor si ca au nevoie unul de celalalt.