Cauta Comunicate
Turism
21.07.2025, 15:50

Provocările afacerilor cu închirieri în regim hotelier

De cele mai multe ori, în afaceri, atunci când lucrezi direct cu clientul final, apar o serie de provocări de multe ori nesemnificative sau neprevăzute, dar care pot influența succesul afacerii.
Poza Provocările afacerilor cu închirieri în regim hotelier

Aceste provocări sunt foarte bine încapsulate în „modelul AIDA”, despre care vom vorbi în continuare, deoarece aduce în discuție subiectele de interes pentru o afacere de închiriere a imobilelor de vacanță.

**

Extras din volumul „Banii dorm la tine acasă – Arta închirierii în regim hotelier”, apărut în luna iulie 2025 la Editura C.H. Beck sub semnătura autoarei Alexandrina Maria Păuceanu, doctor în Managementul Organizației, conferențiar universitar și conducător de doctorat la Geneva Business School (Spania), implicată activ în mentoratul academic la nivel european, în cadrul programului EURAXESS.

**

Modelul AIDA este despre de a reține atenția utilizatorului sau a potențialului client. O altă provocare este crearea interesului clientului față de imobilele propuse spre închiriere prin diversele avantaje pe care le oferi. Interesul este urmat de dorința de a închiria locația. Dar de cele mai multe ori, din cauza unor imagini neatractive prezentate pe website sau pe platformele de închirieri, dorința de a închiria se estompează, deși interesul există. Pentru a avea succes constant, este imperios necesar să descoperi modalități de a te diferenția pe piață. Aceasta este o provocare în sine, însă toate lucrurile enumerate anterior au legătură directă cu activitatea de marketing.

Ultima provocare pe care o discută modelul AIDA este faptul că, în toate cazurile, clientul are ultimul cuvânt în luarea deciziei de cumpărare a serviciului. Devine greu de cuantificat dacă se va întâmpla acest lucru sau nu. De aceea, a îndemna clientul la acțiune (închirierea în sine) ar putea fi provocarea finală a fiecărui administrator/investitor.

Modelul AIDA, utilizat în marketing și comunicare, pentru a ghida călătoria publicului de la conștientizare la acțiune și pentru a crește vânzările, te poate ajuta să înțelegi etapele prin care trece publicul tău țintă și astfel să-ți adaptezi mesajele și strategiile.

Modelul AIDA are 4 componente: atragerea atenției clienților și crearea interesului față de locație (A), informarea audienței (I), crearea dorinței pentru produsul sau serviciul prezentat (D) și achiziția sau luare de atitudine (A). În general, achiziția (sau rata de conversie) depinde foarte mult de pregătirea audienței, de ofertă, dar și de prezentarea soluției, raportată la nevoile publicului țintă. 

Reprezentarea grafică a modelului AIDA:

Fază

Definiție

Explicație

Atenție

Atragerea atenției a publicului țintă

Această etapă își propune să atragă atenția publicului și să-l facă conștient de produsul sau serviciul tău. Aceasta implică utilizarea titlurilor convingătoare, a imaginilor atrăgătoare sau a mesajelor interesante, pentru a ieși în evidență.

Interes

Generarea interesului pentru produs sau serviciu

Odată ce ai captat atenția, trebuie să generezi interes prin evidențierea beneficiilor, caracteristicilor unice sau a propunerii de valoare a ofertei tale. Aceasta implică furnizarea de informații relevante care stârnește curiozitatea publicului și îl menține implicat.

Dorință

Crearea dorinței și a imboldului de a lua măsuri

În această etapă, îți propui să creezi o dorință sau o aspirație puternică pentru produsul sau serviciul pe care îl oferi. Prezintă-i beneficiile, avantajele și modul în care poate îndeplini nevoile sau dorințele publicului. Utilizează tehnici persuasive, cum ar fi mărturii, studii de caz sau povestiri convingătoare pentru a evoca emoțiile și a construi dorința.

Acțiune

Încurajarea publicului să ia măsuri

Etapa finală este aceea de a motiva publicul să acționeze, fie că este vorba de a face o achiziție, de a se înscrie la un buletin informativ sau de a te contacta pentru mai multe informații. Oferă apeluri la acțiune (CTA) clare și convingătoare, care ghidează publicul către pașii următori și facilitează luarea de măsuri concrete.

 

Crearea unui plan de promovare pentru următoarele (minim) 6 luni este un pas esențial. Promovarea trebuie făcută puțin înainte de perioada de sezon și intensiv în extrasezon. Se poate opta și pentru o promovare constantă, în funcție de specificul afacerii tale.

Exerciții aplicate:

  1. Cum îți poți îmbunătăți profilul pe platformele de închiriere?
  2. Care sunt provocările tale actuale în legătură cu aspectele afacerii în regim hotelier?
  3. Ce ai încercat până acum în această privință și ce rezultate ai obținut?
  4. Ești interesat de scalarea afacerii? Dacă da, de ce buget dispui? Care ar fi interesele din acest punct de vedere?
  5. Care este profitul tău net/brut din afacere?
  6. Ce aspecte consideri că ar trebui îmbunătățite și de ce?
  7. Ce face competiția mai bine decât tine?
  8. Ce măsuri poți lua pentru a crește vânzările după modelul AIDA? Ca afacere mică, scopul tău este creșterea numărului de clienți sau creșterea numărului de nopți achiziționate de fiecare client?
Review-uri
Comentarii