Trăim într-o lume digitală în care copywriting-ul care încurajează cumpărarea/vânzarea și reclamele domină experiența noastră online. Multe companii se pierd într-o categorie de „doar o altă reclamă”, în timp ce câteva companii inovatoare și îndrăznețe sunt cele care ajung cu succes să cucerească inimile potențialilor clienți. Însă, care este secretul lor? Folosirea marketingul digital integrat.
Marketingul digital integrat reprezintă integrarea mai multor strategii de marketing pentru a forma o abordare online coerentă afacerii tale. În loc să te concentrezi pe diferite produse sau aspecte ale brand-ului pe fiecare platformă, îți prezinți afacerea într-un mod similar în publicitate, rețele sociale, direct marketing și PR. Intenția unei astfel de strategii este de a crea un front comun care promovează conștientizarea și familiarizarea cu o companie și cu produsele sale.
De exemplu, imaginează-ți că vezi o postare de brand pe Instagram pentru un produs nou, iar apoi mergi pe site-ul lor web pentru a afla mai multe despre produs și pentru a face o achiziție, dar mesajele, tonul și imaginile sunt complet diferite. Acest lucru îți va scădea încrederea atât în produs, cât și în brand în sine și vei renunța să mai achiziționezi vreodată ceva de la ei.
Prin folosirea unei strategii de marketing digital integrat, vei evita cu succes o situație ca cea de mai sus și astfel, eforturile tale de marketing vor genera mai mulți potențiali clienți, care la rândul lor vor înțelege mult mai ușor mesajul pe care îți dorești să-l transmiți.
Cum poți face asta? În primul rând, trebuie să identifici canalele pe care le folosesc potențialii tăi clienți - nu vrei să te promovezi pe instagram și tiktok, dacă publicul tău țintă se regăsește pe facebook și youtube. În al doilea rând, este important să cunoști cele mai bune strategii de marketing digital pentru eCommerce B2B.
Iată câteva dintre acestea, care odată integrate în strategia afacerii tale, te vor ajuta să urci pe scările succesului:
1. SEO
Poziționarea unui site web în topul căutărilor Google trebuie să fie o prioritate maximă atunci când lucrezi cu strategii digitale. Căutarea organică ar trebui să conducă potențialii clienți către pagini care reprezintă în mod clar ce este și ce oferă business-ul tău. Pentru a se realiza acest scop, conținutul site-ului trebuie să fie relevant pentru publicul țintă, convingându-l să facă următorul pas în călătoria cumpărătorului.
Pentru a putea obține toate aceste lucruri este nevoie de o strategie foarte bună de SEO.
SEO înseamnă “Search Engine Optimization” și reprezintă o tactică de marketing, care va influența performarea conținutului și site-ul tău online. O strategie bună de SEO include folosirea cuvintelor cheie potrivite pentru site-ul afacerii tale, crearea de conținut relevant și realizarea unei strategii de link building.
2. PPC
Reclamele plătite sunt o altă strategie foarte importantă care trebuie să facă parte dintr-un marketing digital integrat eficient. Publicitatea poate lua multe forme, de la reclame pe rețelele de socializare, până la reclame de tip banner și multe altele.
Prin publicitatea plătită, scopul tău este să atragi clienții cu elemente vizuale creative sau cu un mesaj de campanie foarte convingător. Combinate cu celelalte forme de marketing digital din strategia ta integrată, reclamele vor contribui la creșterea prezenței online și a ratei de conversie a business-ul tău.
3. Social Media
Rețelele de socializare au devenit unul dintre cele mai importante canale de marketing digital din ultimii ani. Există o piață de miliarde de oameni pe zeci de platforme.
Pentru a avea succes cu marketingul pe rețelele de socializare, trebuie să fii autentic și să creezi o voce de brand, care să se coordoneze cu toate celelalte eforturi de marketing.