Cauta Comunicate
Afaceri
11.04.2023, 15:12
56

Cât de importantă este cunoașterea clientului într-o piață competitivă?

Cât de importantă este cunoașterea clientului într-o piață competitivă?
Poza Cât de importantă este cunoașterea clientului într-o piață competitivă?

Este important să îți cunoști clienții? Are acest aspect vreo influență asupra bunului mers al afacerii și asupra creșterii loialității? Există avantaje pe care le oferă o bună cunoaștere a clienților având în vedere contextul economic dificil și extrem de competitiv pe care îl putem observa? Cele mai importante informații care te vor ajuta să obții răspunsuri la aceste întrebări pot fi regăsite în acest articol.

La ce se referă cunoașterea clienților?

Fiecare dintre interacțiunile pe care le ai cu clienții sau potențialii clienți ai afacerii tale reprezintă o oportunitate de a le oferi acestora o experiență unică, personalizată. Cunoașterea clienților poate fi considerat unul dintre cele mai importante aspecte în vederea creării unor operațiuni de marketing eficiente și relevante. 

Cunoașterea clienților se referă la înțelegerea obiectivelor și forța din spatele consumatorilor care îi îndeamnă pe aceștia să apeleze la produsele sau serviciile oferite de afacerea ta. Mai mult decât atât, această cunoaștere implică și identificarea problemelor cu care clienții se confruntă, înțelegerea dorințelor pe care le au aceștia sau identificarea așteptărilor pe care le au aceștia de la produsele afacerii tale. 

Cum îți poți cunoaște mai bine clienții?

Există o soluție extrem de eficientă care te poate ajuta să îți cunoști mai bine clienții, astfel încât să poți obține avantaje competitive, iar afacerea ta să fie de un real succes. Este vorba despre tehnologia pentru identificarea rapidă a clienților KYC.

Această soluție este automatizată și te va ajuta înainte de toate în eficientizarea procesului de înregistrare a clienților. Cu ajutorul acestei tehnologii, îți poți identifica în mod rapid clienții și poți, în acest fel, să reduci frauda. De asemenea, această tehnologie ajută la respectarea legilor privind confidențialitatea, legislația antifraudă sau cerințele specifice ale unei afaceri de succes. 

Ce este important să știi despre clienții tăi?

Primul lucru important pe care este bine să îl afli despre clienții tăi se referă la cine sunt aceștia. Așadar, datele socio-demografice ale clienților sunt mai mult decât importante în vederea obținerii unor avantaje competitive. 

De asemenea, este de folos să știi ce le place (care sunt hobby-urile acestora), pentru ce cumpără și când cumpără anumite produse, care este comportamentul de cumpărare al acestora, cât sunt dispuși aceștia să cheltuiască, ce îi mulțumește sau nemulțumește în actul de achiziție, ce așteptări au aceștia de la tine sau ce părere au clienții despre compania ta. 

Așadar, se poate spune că este importantă cunoașterea clienților într-o piață competitivă? Răspunsul este evident, iar informațiile de mai sus confirmă că da, este extrem de importantă.