Canalele prin care atacatorii încearcă să fure date sunt variate: linkuri sau programe malware transmise prin e-mail-uri, prin postări pe rețelele sociale, aplicații de mesagerie (chat și SMS) sau prin site-uri duplicate (identitate furată) și injecții de cod malițios în site-uri.
Conform analizelor Microsoft, în lume au loc zilnic peste 400 de milioane de atacuri malware. Și peste 300 de milioane de încercări frauduloase de autentificare.
De asemenea, în cazul mesajelor primite prin aplicații tip chat, precum Whatsapp sau Viber, expeditorul trebuie să aibă date de identificare și trebuie să arate cam așa:
În cazul în care primești mesaje suspecte prin SMS sau aplicații Chat, informează furnizorul în cauză (operatorul GSM, platforma utilizată, compania care ar fi expediat mesajul).
Dacă ai accesat un link malițios, dă un reset complet pentru a aduce telefonul la setările inițiale din fabrică. Toate datele din SIM și din cardul de memorie vor fi păstrate, iar datele din memoria internă a telefonului vor fi șterse.
Conform analizelor Microsoft, majoritatea scurgerilor de date sunt cauzate de furtul de credențiale (81%), de duplicarea parolelor (73%) și de utilizarea de aplicații neautorizate de către angajați (50%).
Iată ce măsuri poți lua:
Indiferent de sectorul în care activezi, securitatea și confidențialitatea nu trebuie ignorate! Breșele de securitate care duc la furtul datelor clienților intră în responsabilitatea companiei tale. Amenzile GDPR pot ajunge până la 20 milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globală a anului precedent. Din păcate, România ocupă locul 3 în Europa în privinţa numărului de amenzi acordate din 2018 şi până în prezent.
Totuși, cel mai important lucru pentru afacerea ta este REPUTAȚIA, încrederea utilizatorilor în brand-ul, produsele sau serviciile pe care le promovezi, iar o breșă de securitate poate dăuna ireparabil reputației şi încrederii utilizatorilor.
“Două definiții dau bătăi de cap antreprenorilor, securitatea și protecția datelor. În opinia mea, nu există securitate fără protecția datelor și nici protecția datelor fără securitate. Definiția din GDPR a încălcării securității spune clar că încălcarea securității datelor cu caracter personal înseamnă o încălcare a securității care duce în mod ilegal sau accidental la distrugerea, pierderea, modificarea sau divulgarea neautorizată a datelor cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod, sau la accesul neautorizat la acestea.” - Liviu Băltoi - fondator sendSMS.ro și Consultant în domeniul cybersecurity, privacy și data protection, membru în Consiliul Național pentru Transformare Digitală.