Marea lupta actuala, din lumea mediilor de comunicare, se refera la avansul pe care il castiga zilnic continutul audiovizual din online si accesul la formatele sale, in detrimentul televiziunii. Chiar daca nu este vorba de batalia traditionala (televizor vs. internet), ci mai degraba despre una mai concreta, care le plaseaza pe televiziunile traditionale in conflict cu platforme populare precum Netflix, Amazon, sau YouTube, fenomenul este unul cat se poate de interesant.
YouTube considera ca aceasta devansare era de mult timp clara, sustinandu-si punctul de vedere prin date realizate pe piata britanica, si care i-a avut ca subiecti pe cei din generatia Millenials.
Ce zice YouTube?
Potrivit datelor furnizate de Google, YouTube este lider de audienta.
Numai luand in calcul procentul de oameni care utilizeaza YouTube de pe telefoanele mobile, si aceasta cifra ar fi de ajuns pentru a invinge audienta oricarui canal de teleciziune.
De asemenea, s-au combinat date de la comScore si BARB (BroadcastersAudience Research Board, care masoara indicii de audienta) pentru a se stabili la ce se uita consumatorii cu varste intre 18-34 de ani, in ceea ce priveste tema continuturilor audiovizuale vizionate. Un alt fapt interesant este ca toti consumatorii din aceasta zona geografica nu numai ca sunt mai receptivi la aceste continuturi, dar le si vad cu ochi mai buni.
Potrivit studiului, 41% dintre consumatori ar ramane in fata YouTube-ului in detrimentul televizorului sau a altor servicii de streaming. Doar 27% inca aleg televizorul, conform studiului realizat pe un esantion de 2.000 de oameni, care a avut loc in luna mai.
Televizorul a capatat o noua utilitate, descopera studiul. Multi il folosesc pentru a vedea continuturi de pe internet, asa ca vechiul lui scop este practic dat uitarii.
De ce YouTube este prima alegere a tinerilor?
58% dintre cei chestionati, cu varste intre 18-34 ani, au afirmat ca ceea ce il propulseaza pe YouTube in top este faptul ca aici pot gasi mai multe lucruri compatibile cu gusturile lor, spre deosebire de ceea ce le ofera televizorul.
Numai 21% dintre cei chestionati inca militeaza pentru programele traditionale, mentionand ca sunt fani ai anumitor programe de televiziune.
Implicand mai mult decat un fenomen de migratie a consumatorului, atentia indreptata spre canalul de YouTube marcheaza si o profunda schimbare de comportament a utilizatorului.
Intr-o lumea asaltata de mirajul informatiilor si a schimbarilor tehnologice, timpul capata o importanta esentiala. De ce sa mai astepti difuzarea unui film la televizor cand il poti accesa, mult mai rapid si comod, in online?
Surse: PuroMarketing, Business Insider