Astazi, Facebook a facut un anunt major. Reteaua de socializare va introduce Deep Text, un algoritm de inteligenta artificiala, al carui scop este sa inteleaga sensul si sentimentele din spatele fiecarei postari pe care o fac publica utilizatorii.
Ceea ce este cu adevarat interesant este faptul ca Deep Text va reusi sa elimine spam-ul si sa orienteze continutul de pe reteaua Facebook, in acord cu interesele si preferintele utilizatorilor, functionand practic ca un furnizor de recomandari.
Desi poate parea ca o mica schimbare, potentialul este urias, pentru ca va schimba utilitatea retelei de socializare Facebook. Acest lucru poate marca chiar transformarea lui Facebook in motor de cautare.
“Ne dorim ca Deep Text sa fie folosit in catalogarea de continut, pentru a usura cautarea si surfarea celui potrivit pentru utilizator”, a precizat Hussein Mehanna, director de inginerie la Facebook, pentru publicatia Quartz.
Desi nu are o deschidere atat de mare ca Google, care are avantajul de a accesa informatiile de pe web, Deep Text tot o sa fie un gigant. E de ajuns numai sa ne gandim ca exista peste un miliard de oameni care isi verifica Facebook-ul zilnic, si la faptul ca reteaua numara trilioane de update-uri de status, invitatii la evenimente, albume cu fotografii, si video-uri.
Facebook este o mina de informatie, care poate fi folosita mai eficient pentru a ii conecta pe oamenii ce au interese comune, pentru a vinde mai multe reclame, si pentru a ii ajuta pe utilizatori sa gaseasca lucrurile pe care le cauta.
In aceasta directie, Facebook va putea sa va recomande reclame contextuale pornind de la conversatiile pe care le aveti cu prietenii si de la postarile publicate pe pagina personala. DeepText va putea sa analizeze mii de postari pe secunda, in 20 de limbi straine diferite.
Facebook si-a actualizat motorul de cautare anul trecut, reusind sa introduca o arie mai mare de variante, in ceea ce priveste generarea de rezultate. De exemplu, daca incepi sa cauti cuvantul “taco”, vei fi directionat catre postari ale prietenilor, ce includ cuvantul “taco”, restaurante din apropiere, si chiar stiri in jurul acestui subiect.
Dar Deep Text va reusi sa analizeze si intentia sau sentimentul din spatele unei postari. Astfel, va citi in spatele unei postari ironice, sau, din contra, laudative. Vei avea parte de recomandari sigure.
De asemenea, intruziunea sistemului de inteligenta artificiala se va observa si in partea de chat. De exemplu, daca ii vei scrie unui prieten ca ai nevoie de un taxi, in cateva secunde ti se va recomanda un serviciu de taxi sau veti vedea cum iti apare o reclama Uber.
Daca cineva posteaza ca vinde un produs, echipa de comert de la Facebook va avea toata informatia: produs, pret, loc; si va promova postarea, pentru a il ajuta pe utilizator sa isi atinga scopul.
Cu siguranta, Facebook pregateste si mai multe surprize utilizatorilor, care se vor bucura din ce in ce mai mult de modernizarea serviciilor si a interactiunii online, posibilia gratie avansului tehnologic.
Surse: Quartz, Playtech