O firma chinezeasca de comert online sustine ca livreaza intr-un timp cat mai redus un produs comandat pe internet, in acelasi oras. Unul dintre sefii companiei JD.com a dezvaluit, intr-un interviu pentru BBC, care este secretul lor in business.
Compania de comert online JD.com se lauda ca ca poate onora o comanda in Shanghai (care are 6.300 kmp, populatie de 24 milioane locuitori), in termen de ordinul orelor si ca recordul sau a fost de 4 minute.
O echipa a emisiunii Click, de la postul TV BBC, a urmarit un curier al JD.com, care a reusit sa faca o livrare in 2 ore si 10 minute. Compania chineza a avut anul trecut incasari de 27 de miliarde de dolari, din toata lumea.
Care este secretul lor? JD.com vorbeste despre patru principii care stau la baza succesului lor:
1. Robotii. JD.com are 94.000 de angajati, insa planuieste sa inlocuiasca oamenii cu masinile.In depozitul sau central din Shanghai, vizitat de echipa BBC, muncesc 500 de oameni, pentru procesarea a 20.000 de comenzi pe ora, de la televizoare la scutece pentru bebelusi. Robotii si computerele sunt, insa, cei care accelereaza procesul de sortare a coletelor. In cativa ani, oamenii ar putea fi inlocuiti in totaliate de masini, in depozitul central de la Shanghai
2. Centrele mici de distributie. Pe langa depozitul central, JD.com are 100 de centre de distributie mai mici, situate in tot orasul. Aici se distribuie pachetele de la depozitul central si de aici le preiau curierii pe scutere electrice.
3. Dronele. In luna iunie, JD.com a scos primul sau model de drona pentru livrare. Cu aceste drone, care pot transporta in aer obiecte de marimea unui PC, coletele vor putea fi duse in depozite mai mici din toata tara, care, la randul lor, vor fi responsabile cu distributia in cele mai izolate sate din China.
4. Anticiparea. Principiul cel mai important pe care JD.com vrea sa il dezvolte in continuare este unul anticipativ: livrarea incepe inainte ca respectivul cumparator sa efectueze comanda online.
Chen Zhang , directorul tehnic al JD.com, a explicat ca firma foloseste masiv big data pentru a urmari obiceiurile de consum in comunitati, sabloanele de cumparare care se tot repeta. Astfel, JD.com vede ca in anumite comunitati se cumpara masiv online, in anumite perioade din zi, saptamana, luna, an, sa zicem, scutece pentru bebelusi. Astfel, de la depozitul central acele produse pleaca la depozitele mai mici in anumite perioade, inainte de efectuarea comenzii online.
"Cu ajutorul big data analizam pattern-urile de cumparare si prezicem care dintre micile comunitati au anumite trebuinte de produse. Si incepem livrarea inainte de momentul in care cumparatorul face comanda" , a declarat Chen Zhang, in interviul pentru BBC.
Sursa: Startup Cafe