Vrei sa-ti faci cunoscuta afacerea? Spune povestea businessului tau si explica ce nevoi acopera produsele tale!

Vrei sa-ti faci cunoscuta afacerea? Spune povestea businessului tau si explica ce nevoi acopera produsele tale!

Comunicarea este extrem de importanta pentru promovarea si dezvoltarea unei afaceri. Chiar de la inceput trebuie sa iti stabilesti anumite directii de comunicare, pe care sa le imbunatatesti constant pentru a-ti face cunoscut businessul. Multi apeleaza doar la marketingul digital si aleg sa plateasca pentru campanii si influenceri. Nu este gresit! Doar ca si intr-o maniera organica poti atrage atentia asupra afacerii tale. Cum? Spune povestea si explica ce nevoi reale acopera produsele si serviciile tale!

 

Ce-i convinge pe oameni sa aleaga tocmai afacerea ta?

Provocarea principala nu este doar sa atragi clienti, ci si sa castigi increderea lor. Lumea este saturata de produse, reclame si mesaje de vanzare. Ce ii face pe oameni sa asculte povestea ta? Raspunsul sta intr-o comunicare clara, autentica si relevanta. Mai exact, trebuie sa iti stabilesti de la inceput cateva directii pe care sa le urmezi si sa iti imbunatatesti constant modul de comunicare. 

 

Spune povestea!

Oamenii nu se raporteaza la afacerea ta doar in termeni de produse sau servicii pe care le livrezi. Oamenii iubesc povestile, vor sa creada in povestea businessului si vor sa se regaseasca in ceea ce le oferi. Pe scurt: oamenii nu cumpara doar produse, ci si povesti. Povestea fondatorului, motivatia din spatele afacerii sau dificultatile intampinate pot crea o conexiune reala. Daca adaugi treptat si povestile oamenilor din spatele afacerii cu siguranta vei atrage atentia. Cauta sa evidentiezi elementele de autenticitate si unicitate, pentru ca acestea genereaza emotii.

 

Produsul tau, solutia la nevoile clientilor

In loc sa vorbesti doar despre produs, beneficii si reclama multa, mai bine explica ce problema rezolva si cui ii este util. Nu folosi jargon de specialitate. Adapteaza tonul si stilul in functie de cui te adresezi: tineri, parinti, firme. De multe ori oamenii spun: “Nici nu stiam ca am nevoie de acest produs, dar l-am descoperit si imi usureaza activitatea!”, asadar este important sa identifici o nevoie si sa inveti sa o promovezi.

 

Detalii de culise

Transparenta atrage clientii! Oamenii au incredere in afaceri care nu se ascund. Arata si explica procesul din spatele produsului sau serviciului tau. Explica etape, promoveaza oamenii din spate si astfel vei transmite umanitate si seriozitate. 

Testimonialele, “aur” pentru businessul tau

Oamenii au mai multa incredere in ceea ce spun alti clienti decat in ce spui tu. Asa ca in loc sa ii intoxici cu reclame cu un limbaj de lemn, asigura-te ca produsele tale sunt eficiente, apoi cere si foloseste feedback-ul de la primii clienti. Include mesajele clientilor pe site, social media sau in brosuri. Totodata, gestioneaza comunicarea cu potentialii clienti sau clientii fideli: raspunde la mesaje, ofera indicatii de utilizare a produsului la cerere, multumeste pentru feedback.

Educatie, inainte de toate

Ai descoperit nevoia, ai construit serviciului sau ai creat produsul care sa raspunda acelei nevoi, dar este important sa educi si publicul.  O strategie excelenta este sa educi sau sa informezi publicul inainte de a-i cere sa cumpere. Astfel te pozitionezi ca expert si castigi incredere.

 

Nu uita! Comunicarea ta trebuie sa fie clara, umana si relevanta. Spune ce te motiveaza, ce aduci nou, cum ajuti, si lasa primii clienti sa vorbeasca pentru tine.