Un cod QR plutitor a fost desemnat cea mai bună reclamă de la Super Bowl

Un cod QR plutitor a fost desemnat cea mai bună reclamă de la Super Bowl

Crearea unei reclame memorabile care stârnește reacții în pauza de la Super Bowl nu este un lucru ușor. Cele mai mari branduri din lume au testat de-a lungul timpului diferite tehnici de captare a atenției publicului pentru cel mai scump interval de publicitate

În acest an, cea mai discutată reclamă a reprezentat un cod QR care își schimba culoarea și plutea pe ecran timp de 30 de secunde. Reclama promova firma Coinbase, un exchange de criptomonede, iar după scanarea codului publicul era redirecționat către o pagină web promoțională care promitea $15sub formă de Bitcoin, în schimbul creării unui cont de utilizator pe platforma companiei. 

Ce reacții a generat spotul publicitar

Reclama a fost apreciată pentru simplitatea și ingeniozitatea sa. Se presupune că investiția pentru crearea acesteia a fost cea mai mică dintre toate spoturile făcute până în prezent pentru Super Bowl, însă pentru cele 30 de secunde de publicitate Coinbase a plătit $7 milioane

Spotul a stârnit curiozitatea publicului, întrucât oamenii erau nerăbdători să afle ce se ascunde în spatele codului QR, acest aspect făcând reclama să fie considerată una genială. Specialiștii în marketing consideră această abordare drept una curajoasă, deoarece nicăieri pe ecran nu era menționat numele companiei sau a produsului promovat. Toate informațiile erau expuse doar dacă codul era scanat de pe telefon, acest detaliu fiind catalogat a fi unul riscant. 

Nu toate aspectele au fost bine puse la punct

Cu toate acestea, a existat și o problemă – reclama a avut un succes atât de mare, încât a generat un trafic care a dus la căderea serverului. Nu se știe ce număr de potențiali clienți a pierdut Coinbase din cauza acestei erori tehnice. Unii și-au expus părerea pe platformele de socializare, făcând referire la cele întâmplate și spunând că ceea ce putea fi o victorie masivă s-a transformat într-un eșec monumental. De asemenea, a fost menționată ideea că oamenii vor asocia compania cu eșecul generat, iar acesta ar putea fi cel mai mare coșmar pentru orice brand

Prima impresie reprezintă totul pentru o companie nouă care se expune către piață. Prima impresie pe care a generat-o Coinbase a fost una de reclamă misterioasă care stârnește curiozitate. „A doua impresie” a reprezentat pentru mulți o experiență tehnică proastă care pune la îndoială credibilitatea financiară a companiei. Din păcate, unii vor alege să rămână cu asocierea negativă de brand, acesta fiind prețul imens plătit pentru neglijarea aspectelor de bază.