UE și Regatul Unit lansează o investigație antitrust asupra Google și Meta

UE și Regatul Unit lansează o investigație antitrust asupra Google și Meta

Google și Meta sunt vizate de o investigație a autorităților de reglementare antitrust din UE și Marea Britanie cu privire la „Jedi Blue” – o înțelegere între cele două firme despre care criticii spun că le-a permis să blocheze companiile de tehnologie mai mici de la obținerea unui loc pe piața publicitară online.

Într-o declarație de presă, Comisia Europeană a declarat că este îngrijorată de faptul că acordul din septembrie 2018 „ar putea face parte din eforturile de a exclude serviciile de tehnologie publicitară care concurează cu programul Open Bidding de la Google și, prin urmare, să restrângă sau să denatureze concurența pe piețele de publicitate online pe display”. Prin urmare, deschide o investigație antitrust oficială.

Autoritatea pentru Piața Concurenței din Marea Britanie a declarat că investighează, de asemenea acordul, șeful CMA, Andrea Coscelli, declarând: „Suntem îngrijorați că Google ar fi făcut echipă cu Meta pentru a pune obstacole în calea concurenților care oferă editorilor servicii importante de publicitate online.”.

Acordul Jedi Blue este deja investigat în SUA, unde 15 procurori generali de stat au intentat procese împotriva celor două companii. Aceste fronturi juridice multiple au dus la o scurgere lentă de detalii atât despre înțelegere, cât și despre acuzațiile procurorilor. Dosarele instanței susțin, de exemplu, că Jedi Blue a fost revizuit și aprobat de directori de top de la Google și Meta, inclusiv Sundar Pichai, Sheryl Sandberg și Mark Zuckerberg.

Originile lui Jedi Blue sunt de obicei urmărite de la o decizie a Meta în 2017 de a sprijini un sistem adtech care ar rivaliza cu Google. Procesele din SUA susțin că Meta a renunțat la sprijinul pentru tehnologie în 2018, după ce Google a oferit companiei acces preferențial la sistemul său de licitare pentru anunțurile online. Ca parte a acordului, Meta a ajuns să fie primul la coadă atunci când cumpără anunțuri publicitare de la Google și, ulterior, a oprit investițiile în sisteme adtech rivale.

Citeste mai mult pe It Mania TV