Precum un lant al slabiciunilor, efectele generate de pandemia de coronavirus provoaca un cutremur cu efect intarziat. De aceasta data, desi din pacate nu in premiera, din nou in segmentul de activitate al transportatorilor, care, conform propriilor declaratii, vor fi afectati de starea de alerta.
Regulile de distantare creeaza probleme
Astfel, unui comunicat al COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România), regulile de distanțare pe care le propune Guvernul vor genera probleme suplimentare firmelor de transport, care sunt deja intr-o criza financiara. „Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (C.O.T.A.R.), cere Guvernului sa tina cont de solicitarile transportatorilor de persoane, pentru perioada ulterioara datei de 15 mai 2020. Restrictiile impuse de autoritati vor genera creșteri substanțiale ale costurilor, care nu pot fi suportate de transportatori decat cu riscul falimentului. O astfel de situație ar genera haos in Romania, pentru că nu ar mai funcționa transportul interjudețean, judetean. Regulile de distanțare pe care le propune Guvernul, pentru perioada de după 15 mai, creeaza mai multe probleme transportatorilor de persoane care deja au probleme financiare, dupa doua luni de ”, se arata in comunicat.
Masurile luate de Guvern ar favoriza pirateria
Reprezentanții COTAR susțin ca, prin noile masuri, capacitatea de transport a microbuzelor și autocarelor va fi redusa cu doua treimi. „Desi s-a calculat injumatatirea capacitatii de transport, situatia reala arata ca microbuzele si autocarele si-ar scadea capacitatea cu două treimi, pentru ca banchetele cu doua locuri vor putea fi ocupate de o singura persoana, iar daca se va impune lasarea unui rand liber, se vor pierde cate trei sau patru locuri pe fiecare rând. Astfel, distanțarea persoanelor, conform regulilor impuse de pandemie, ar însemna scăderea incasarilor cu doua treimi, pentru care transportatorii de persoane au nevoie de sprijin financiar. Vor mai fi probleme și cu fluxurile de calatori care nu pot fi preluate cu acelasi numar de autocare și microbuze, dar care vor circula la capacitate diminuata cu mai mult de jumatate. Aceasta situatie ar readuce in actualitate fenomenul pirateriei – sau „ia-ma nene” -, astfel incat ne vom intoarce inapoi in timp cu 30 de ani. Nu ar trebui să uităm ca fenomenul a stat la baza cazului Caracal, iar numarul victimelor transportatorilor clandestini este mult mai mare, in statisticile Politiei.”, explica reprezentanții COTAR.
Mai mult, potrivit acestora, firmele de transport de persoane au nevoie de ajutoare financiare de la stat, astfel incat costurile sa nu fie suportate de pasageri. Voi cum credeti ca ar putea fi reglementata problema pe care o ridica transportatorii romani?