In ultima perioada se pune tot mai mult accent pe bunastarea angajatilor si se vorbeste despre practicile de management care contribuie la crearea unui mediu de munca cat mai armonios. Daca in trecut doar salariul era cel mai important, in momentul de fata angajatii nu isi mai doresc doar sa incaseze un cec considerabil la sfarsit de luna.
Pe langa beneficiile salariale, asigurari medicale, asigurari de viata sau bonusuri, angajatii considera si alte lucruri foarte importante.
Cultura organizationala, posibilitatea de a progresa, comunicarea, echilibrul si aprecierea sunt doar cateva lucruri pe care angajatii le apreciaza mai mult decat salariul.
Si totul pleaca de la management. Daca conducatorul companiei nu are principii sanatoase, atunci angajatii se vor simti demotivati. Potrivit studiilor, cei mai multi angajati isi parasesc sefii, nu locul de munca. Daca exista nemultumire in ceea ce priveste modul in care sunt gestionate unele situatii, in mod sigur nu va exista dorinta de a evolua la acelasi job.
Cei mai multi angajati isi doresc sa aiba o comunicare deschisa cu managerul direct si sa aiba parte de intelegere, in special in momentul in care se confrunta cu unele situatii aparte.
Daca un angajat se confrunta cu o problema personala, in mod sigur nu-i este usor sa apeleze la managerul sau, insa este nevoit.
Ce faci cand angajatul iti cere o favoare
Daca esti manager, cu siguranta te-ai confruntat cu numeroase situatii de-a lungul timpului. Si probabil ca deja stii ca bunastarea angajatilor tai este cel mai important lucru.
Iata, asadar, ce trebuie sa faci cand un angajat apeleaza la tine:
Nu cauta cauzele, cauta solutii
Daca un angajat apeleaza la tine pentru a cere un salariu in avans sau pentru a cere zile de concediu in avans, nu cauta cauzele care l-au adus in aceasta situatie. Comunica deschis cu el, ofera-i incredere si suport si incercati sa gasiti impreuna cea mai buna rezolvare. Poti adresa cateva intrebari pentru a cunoaste mai bine situatia cu care se confrunta angajatul si astfel sa ajungeti impreuna la o concluzie.
Nu judeca
In orice pozitie se afla o persoana, cel mai simplu lucru pe care il poate face este acela de a judeca alte persoane. Angajatul tau a apelat la tine pentru ca nu are alte solutii si in mod sigur nu isi doreste sa fie judecat. Asadar, renunta la spiritul critic si fa tot posibilul sa gasesti cea mai buna maniera de a rezolva situatia prezentata. Totul porneste de la comunicare si de la atitudine, iar acestea sunt foarte importante chiar si atunci cand te afli in fata unui subaltern.
Nu-i tine lectii despre managementul banilor

Foto: Pixabay.com
Unii manageri considera ca pot sa ofere lectii despre managementul banilor. Vorbesc din perspectiva lor si a progresului pe care l-au facut de-a lungul timpului, insa pierd din vedere un aspect important: latura umana. O persoana aflata in dificultate financiara in mod sigur nu isi doreste sa auda sfaturi despre cum sa isi gestioneze mai bine cheltuielile sau sa-i fie punctate greselile din cauza carora a ajuns in acest punct. Daca poti, ofera-i o solutie de moment. Daca compania nu incurajeaza astfel de situatii, ofera-i cateva sfaturi care ar putea fi puse in practica.
Empatizeaza
Empatia este o calitate pe care nu o au multe persoane. Cu toate acestea, cand vorbim de managerul empatic, cel care isi gandeste activitatea luand in calcul reusita lui si a celor cu care lucreaza, atunci trebuie sa luam in calcul cumulul de calitati pe care acesta le are: ascultare activa, transparenta, sinceritate, incurajare, altruism, deschidere, respect fata de nevoile omului. Orice situatie discutata la locul de munca poate deveni agreabila in momentul in care angajatilor li se creeaza un cadru favorabil de cooperare.
Indiferent ce beneficii sunt atribuite empatiei, un lucru este cert: aceasta sta la baza intelegerii si identificarii psihologiei altei persoane. Asadar, cunoasterea interpersonala este mai mult decat importanta in orice companie. Este esential sa stii cat mai exact cum este angajatul tau, cu ce ii poti veni in sprijin si cum poti contribui la bunastarea lui.
Nu eticheta
Cel mai usor lucru pe care il poti face este acela sa etichetezi o persoana. Oamenii au aceasta tendinta in mod natural. De regula, cei mai multi sunt influentati de prima impresie pe care si-au creat-o despre o persoana si iau decizii in baza ei. Mai mult decat atat, reusesc sa identifice situatiile care confirma impresia pe care si-au creat-o despre o persoana. Asadar, nu eticheta. Daca un angajat apeleaza la tine, asculta-l si incearca sa-i oferi solutii.
Te-ar putea interesa si: De ce companiile ar trebui sa ofere un salariu pentru un trai real!