Cele mai mari zece centre comerciale au avut in 2019 o cifra de afaceri cumulata de 1.3 miliarde de RON din care aproape jumatate generata de primele 3 trei malluri. Cifrele de afaceri se refera doar la veniturile pe care companiile le obtin din chiriile platite de retaileri si din serviciile oferite precum paza sau curatenie, nu si la veniturile din vanzarile retailerilor.
Care sunt cele mai cautate centre comerciale? Afla si tu din Top 5 cele mai vizitate malluri din Romania realizat de RisCo.

Rating RisCo 8.4 (AA+)
Baneasa Shopping City este al cincilea mall deschis in Bucuresti si este cea mai mare dezvoltare comerciala din tara, ingloband mai multe centre comerciale, fiind unul dintre cele mai mari scheme comerciale din Europa Centrala si de Est care include un hipermarket Carrefour, singurul magazin IKEA din Romania, o unitate DIY Brico Depot, un magazin Mobexpert si o galerie de mobilier, precum si un magazin METRO Cash & Carry, fiind cel mai vizitat centru comercial de pe piata.

Inca de la deschidere Baneasa Shopping Center a atras foarte multi vizitatori cat si retaileri, crescandu-si veniturile cu min 5% de la un an la altul exceptie facand anul 2019 cand cifra de afaceri s-a redus cu 5% pana la 233 de milioane de RON (aproape de valoarea inregistrata in anul 2017) insa cu un profit aproape dublu de 130 milioane de RON respectiv o marja de profitabilitate de 55%.
Baneasa Developments detine drepturile funciare necesare pentru a dezvolta platforma si a-si extinde afacerile .
Rating RisCo 6.2 (A)
AFI Palace Cotroceni, deschis in 2009, are ca obiectiv sa devina unul dintre cele mai mari centre comerciale din regiune.
AFI Palace Cotroceni se axeaza pe spatii de entertainment pentru a atrage clienti cum ar fi parc de aventura indoor AFI Aventurier, centrul de distractieMaxFun, locul de joaca pentru copii Gymboland, sau Ice Karting, experienta muzeul simturilor, patinoar.

Cotroceni Park SA a inceput sa castige tot mai mult teren incepand cu anul 2016, cu o rata de crestere mai mare decat a detinatorului locului I respectiv o crestere de 6.5% pentru anul 2019 ajungand la venituri de 200 de milioane de RON dar cu pierderi semnificative datorate investitiilor de pana la 25 de milioane de RON la sfarsitul anului 2019.
#3 Mega Mall
Rating RisCo 5.0 (BB)
Mega Mall, pozitionat langa Arena Nationala, a fost deschis in anul 2015 si a atras foarte multi vizitatori, ca urmare si veniturile sunt semnificative totusi nu a reusit sa acopere pierderile si sa reduca datoriile.
Astfel pentru anul 2019 a inregistrat o crestere cu 7% a cifrei de afaceri pana la valoarea de 142 de milioane de RON si o pierdere de 93 de milioane de Ron respective 66% din total venituri realizate.

Mega Mall este primul centru commercial care primeste Certificatul de Conformitate COVID-19. Spre deosebire de fruntasii clasamentului, Mega Mall nu este definit ca un centru special dedicat unor activitati ci mai degraba este adresat sa acopere nevoia unui astfel de centru din zona de est a capitalei.
Mega Mall are un competitor real pe zona de Est a Bucurestiului, respect Park Lake, deschis spre sfarsitul anului 2016, si chiar si Bucuresti Mall-Vitan, care a trecut printr-un proces de repozitionare pe piata. Ramane de vazut daca Mega Mall va ramane in preferintele clientilor.
Compania IULIUS, cu o experienta de peste 20 de ani in domeniul real estate, a creat reteaua nationala IULIUS MALL, cu patru shopping malluri regionale (in Iasi, Timisoara, Cluj-Napoca, Suceava).
#4 Palace Mall Iasi
Rating RisCo 7.4 (AA)
Palace Mall este primul mall deschis in afara capitalei si face parte dintr-un ansamblu urbanistic multifunctional care include pe langa centrul commercial, cladiri de birouri, sali de evenimente, un parc de peste 50.000 mp si cea mai mare parcare subterana din Romania, cu aproximativ 2.500 de locuri.

Rating RisCo 6.0 (BBB)
Iulius Mall Timisoara se doreste a fi tot un proiect multifunctional, care reprezinta cel mai mare pol de business, retail si entertainment din regiune, incluzand centre comerciale, cladiri de birouri, sali de evenimente, un parc,patinoar, parcare subterana cu peste 4.000 locuri.

Ultimele 2 pozitii, desi sub umbrella unor companii individuale, fac parte din acelasi grup si inregistreaza un trend crescator al veniturilor si au impreuna o cifra de afaceri de aprox 270 de milioane de RON.
RisCo a realizat Top 5 malluri din Romania, utilizand serviciul intern Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter, sau LinkedIn!