Atunci cand facem cumparaturi, cu totii vrem sa stim unde gasim cel mai calitativ produs, cu cel mai bun pret, cu atat mai mult cu cat gatim acasa, unii dintre noi mai mult decat am intentionat vreodata, iar dezechilibrul economiei ne face sa fim si mai atenti la costuri.
Exista o multime de supermarketuri care se bat in oferte care va permit sa cumparati toate elementele esentiale de zi cu zi dintr-un singur loc.
Mai jos regasim un top al hipermarketurilor din Romania care controleaza segmentul pietei alimentare realizat de RisCo.

#1. Kaufland
Rating RisCo 8.4 (AA+)
Parte a grupului german Schwarz-Gruppe ce opereaza si magazinele Lidl, Kaufland, si-a deschis primul magazin in anul 2005 si este lider pe piata alimentara romaneasca, ajungand la o retea nationala de 141 de hipermarketuri, avand venituri cu 45% mai mari decat competitorul sau direct, Carrefour.
Kaufland este primul lant de magazine care a certificat spatiile ca fiind sigure pentru cumparaturi ca urmare a masurilor de prevenire a raspandirii virusului COVID-19.

Kaufland detine o cota de piata de 31.00% in Capitala si 15.4% pe tara si a inregistrat in anul 2019 o crestere de cifra de afaceri cu 9% comparative cu anul anterior pana la 11.8 miliarde de RON si o profitabilitate de 7%, cea mai mare din segmentul de piata, avand in vedere ca Kaufland a alocat spatii magazinelor tip boutique si food court in centrele sale comerciale, rotunjindu-si marjele.
#2. Carrefour
Rating RisCo 6.1 (A)
Carrefour a intrat pe piata din Romania in anul 2001 si in prezent Grupul Carrefour numara 341 de magazine dintre care 37 hipermarketuri 262 supermarketuri, 50 magazine de proximitate, cat si un magazin online pe www.carrefour.ro, fiind primul din tara noastra care a introdus conceptul de hypermarket online ce livreaza produsele acasa la consumatori.

Rata de crestere a veniturilor a fluctuat in ultimii ani, totusi Carrefour detine o cota de piata de 21.30% in Capitala si 10.6% pe tara si a realizat pe anul 2019 o cifra de afaceri de 8.1 miliarde de RON cu profituri de aprox 200 milioane de RON.
#3. Profi
Rating RisCo 5.2 (BBB)
Profi este o retea de magazine de proximitate cu cea mai mare extindere geografica din Romania, avand peste 1.000 de magazine, amplasate in aproape 500 de localitati din toate judetele si municipiul Bucuresti si incurajeaza productia locala, circa 80% din sortiment fiind produs in Romania.

Cu toate ca Profi este considerat un magazin tip discount, are o rata continua de crestere de peste 20%, ajungand la finele anului 2019 la o cifra de afaceri de 7.3 miliarde de RON. Profi detine o cota de piata de 90.70% in judetul Timis si 9.40% pe tara. Cu toate acestea compania este pe pierdere din anul 2018.
#4. Mega Image
Rating RisCo 8.5 (AA+)
Parte din grupul international Ahold Delhaize, Mega Image se afla in continua expansiune. In 2020 Mega Image a sarbatorit 25 de ani de la lansarea primului magazin in Romania.
Mega Image are mult mai putine articole la raft decat un hipermarket, insa are o retea foarte buna pozitionata, care cuprinde in prezent peste 800 de magazine in Bucuresti, si in alte orase din tara.

Mega Image detine o cota de piata de 17.40% in Capitala si 8.6% pe tara si pastreaza in aceleasi marje atat ritmul de crestere cat si ratele de profitabilitate, la finele anului 2019 inregistrand o cifra de afaceri de 6.6 miliarde de RON cu 16% mai mult decat in 2018 si profit net 272 milioane de RON.
#5. Auchan
Rating RisCo 6.1 (A)
Primul hypermarket Auchan s-a inaugurat in 2006, si are in prezent in subordinea sa 33 de hipermarketuri, 5 supermarketuri si 10 magazine de proximitate.
Auchan, care pana mai acum 4-5 ani era printre primele locuri, dupa o crestere de doar 1% in 2019, cea mai mica de la intrarea pe piata, respectiv 5.5 miliarde de RON, nu reuseste sa atraga suficient interesul clientilor, cu toate ca a deschis magazine pe format mic si a introdus conceptul de shopping online.

Fiecare dintre companiile de mai sus se implica activ in viata comunitatii, contribuind printre altele la finantarea spitalelor, asigurarea de locuri de munca pentru persoane cu dizabilitati, asigura piata de desfacere pentru producatorii locali de legume-fructe, reducerea ratei de abandon scolar si multe altele.
Top 10 supermarketuri este completat de Penny, Artima ( parte a grupului Carrefour) , Cora, Carrefour Market (fost Billa, parte a grupului Carrefour), Supeco (parte a grupului Carrefour).
In Romania, conceptul de supermarket/hipermarket se dezvolta din ultimii ani, marile magazine deschizand foarte multe puncte de vanzare pentru a oferi clientilor sai un acces facil la bunurile de uz casnic si mai mult transforma spatiile in centre comerciale multifunctionale.
Spor la cumparaturi !
RisCo a realizat topul celor cele cinci hipermarket-uri din Romania care care controleaza segmentul pietei alimentare, utilizand serviciul intern Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter ,sau LinkedIn!