In timp ce multe magazine de beauty au fost inchise temporar din cauza pandemiei Co-vid 19, industria makeup-ului si beauty a avut noi provocari unice de infruntat. Unii si-au mutat afacerea in online, alti din pacate au trebuit sa inchida de tot magazinele lor in perioada de urgenta ceea ce au dus la o scadere considerabila a ciferelor de afaceri si a profitului acestora. In plus de toate aceste lucruri, nici femeile nu au simtit necesitatea de a investi in produse de beauty avand in vedere ca au lucrat o buna perioada de timp de acasa. Scaderile pentru acest segment de retail fiind cu aproximativ 30% pe parcursul anului 2020.
In continuare vom vedea cum s-au descurcat magazinele preferate de beauty ale romancelor.
DM

Se pare ca acest lant de magazine de beauty tip drogherie detine coroana in anul 2020. Avand o scadere de doar 1% a cifrei de afaceri, reuseste sa se claseze pe locul I datorita unei cifre de afaceri de 454 de mil de ron. In concluzie, romancele au tinut la buzunarele lor in pandemie si nu s-au avantat la cumparat de produse exclusiviste de beauty.
SEPHORA

Magazinul preferat al domnisoarelor nu a mai fost chiar atat de preferat in timpul pandemiei. Acest lucru ne este indicat de cifra de afacereri in scadere cu 18% in valoare de 247 de mil de ron si o scadere destul de marea profitului de 43% ajungand la suma de 14.9 de mil de ron. Preturile piperate ale acestui magazin si-au spus cuvantul in anul 2020.
DOUGLAS

Anul 2020 nu a fost deloc catastrofal pentru acest magazin avand o cifra de afaceri de 156 de mil de ron si o scadere de doar 1 %. Profitul inregistrat a fost de 98 de mil in crestere cu 14% fata de anul precedent. Magazinele Douglas sunt considerate un lant de magazine exclusiviste raspandite prin toata Europa, iar in Romania este prezent din 2007.
Se pare ca tot mai multe femei au preferat sa cumpere produsele de makeup si beauty in magazine de tip drogherie sau mass-market unde exista o varietatea mai mare de produse si preturi pentru toate buzunarele. Si de ce nu, acum mai ales ca produsele de infrumusetare din magazine precum DM, Carrefour sau Auchan sunt din ce in ce mai bune, oferind o gama mai larga de nuante si formule mai eficiente si sanatoase.