Tarom primeste bani de la Comisia Europeana

Tarom primeste bani de la Comisia Europeana

Infiintata in anul 1954, Compania Nationala de Transporturi Aeriene a Romaniei s-a dezvoltat direct proportional cu parcursul istoric al aviatiei din tara noastra. Cu peste 50 de destinatii proprii si deservite de partenerii code share, Tarom se mandreste cu una dintre cele mai tinere flote din Europa, ingloband 29 de aeronave adaptate la standardele impuse, dar si la cerintele si dorintele pasagerilor. Cu un mediu de lucru modern, angajati pregatiti si dorinta de munca si afirmare, compania este pregatita sa se ridice si la cele mai aprige standarde.

Pierderi mari, investitii generoase

Afectata in trecut de tensiunile existente in cadrul companiei aeriene, insumand la acel moment pierderi de pana la 118 milioane de euro, Tarom s-a confruntat recent, aidoma tuturor, cu o criza puternica generata de pandemia cu noul coronavirus. Astfel, finantarea de 19,3 milioane de euro acordata de Comisia Europeana companiei aeriene de stat din Romania are drept scop despagubirea pierderilor inregistrate de aceasta in urma restrictiilor de calatorie in timpul si dupa incheierea starii de urgenta. Vorbim despre perioada 16 martie - 30 iunie, de luni in care majoritatea zborurilor au fost anulate, fenomen ce a zguduit puternic veniturile Tarom.

Comisia Europeana dezvolta scheme de despagubire a daunelor in urma COVID

Cu zeci de industrii ale caror cifre de afaceri au fost in continua scadere in primavara si vara anului curent, Comisia Europeana a decis elaborarea unor scheme de ajutor pentru intreprinderi sau sectoare ale caror venituri au fost lezate de daunele cauzate in mod direct de evenimente extraordinare, precum pandemia cu virusul SARS-CoV-2. Suma de 94 de milioane de lei este acordata companiei aeriene de stat din Romania de catre statele membre ale Uniunii Europene. Tarom trebuie sa indeplineasca, insa, o serie de conditii clare pentru a beneficia de ajutor financiar. Astfel, compania aeriana va fi analizata de o firma indepenenta de audit ce se va asigura ca fondurile europene stabilite nu depasesc pagubele suferite. Ulterior, orice forma de sprijin de care a avut parte Tarom peste pragul stabilit de expertiza firmei de audit trebuie returnat.

Si la stat, si la privat

Situatia in care se afla Compania Nationala de Transporturi Aeriene a Romaniei nu este unica. Aceleasi neajunsuri au fost intampinate si de Blue Air, care a primit o garantie de credit in valoare de 62 de milioane de euro de la Comisia Europeana.

Lupta continua pentru a trece peste orice probleme este mai eficienta daca nu ducem o batalie singuri, ci impreuna. In consecinta, efortul cumulat al tuturor insitutiilor, nationale si internationale, de a subjuga criza COVID are sanse de izbanda daca este gestionat de persoane capabile, sustinut de populatie si, totodata, de cei implicati direct.