Starbucks – cel mai mare lant de cafenele din lume

Starbucks – cel mai mare lant de cafenele din lume

Starbucks este lider mondial in prajirea cafelei, fiind cel mai mare lant de cafenele din lume. Cu o vechime de aproape 50 de ani, brandul Starbucks a cucerit intreaga lume prin gustul irezistibil al cafelei. Cu o gama variata de produse si arome unice, Starbucks a devenit un nume reprezentativ in aceasta industrie, cu peste 25.000 de cafenele deschise.

Cum a luat nastere brandul Starbucks?

Prima cafea Starbucks a fost preparata in Seattle, in anul 1971. Initial, brandul a fost lansat ca „Starbucks Coffee, Tea and Spice”, datorita faptului ca, pe langa cafea, localurile serveau ceai si alte bauturi imbuteliate, dar si senvisuri gata preparate sau produse de patiserie.

Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker sunt cei care au pus bazele companiei. In primii zece ani au reusit sa deschida doar 4 magazine Starbucks in Seattle, situatie care s-a schimbat ulterior, cand Starbucks a ajuns un brand cunoscut in lumea intreaga.

In 1982, Howard Schultz a preluat functia de manager al departamentului de marketing, avand in subordine localurile Starbucks. Insa, dupa o vizita in Italia, acesta a fost foarte entuziasmat de atmosfera din cafenelele italienesti si a dorit sa aduca in Statele Unite aceasta experienta. Astfel, si-a lansat propriul lant de cafenele in stil italienesc, Il Giornale. Luand aceasta decizie, a fost nevoit sa plece de le Starbucks, unde a revenit cativa ani mai tarziu, in 1987, cand a cumparat brandul, cu ajutorul unor investitori. In urmatorii 5 ani de la preluare, Schultz a deschis 150 de localuri noi Starbucks.

In prezent, sediul central Starbucks se afla in Seattle, Washington, Statele Unite.

Starbucks U.S. Brands, LLC este compania detinuta de Starbucks, cu sediul in Minden, Nevada. Aceasta detine drepturile de proprietate asupra a aproximativ 120 patente si marci comerciale Starbucks.

Starbucks Romania

Pentru Starbucks (AmRest Coffee), anul financiar 2019 a adus o crestere a vanzarilor cu 13%, comparativ cu anul anterior, astfel ca cifra de afaceri a fost de 137,9 milioane lei, aceasta valoare generand companiei o majorare constanta, incepand cu anul 2007, de la infiintare. Profitul net a inregistrat o crestere de 22%, atingand valoarea de 16,3 milioane lei.

Starbucks Romania

Inca de la infiintare, brandul Starbucks si-a dorit sa ofere consumatorilor cea mai buna cafea arabica. Cu peste 25.000 de localuri deschise la nivel global, Starbucks este cel mai important prajitor si distribuitor de cafea din lume.

Brandul Starbucks este prezent pe piata romaneasca din anul 2007, avand peste 50 de cafenele, in marile orase.

In perioada pandemiei, incepand cu aprilie, Starbucks, operat de catre Amrest Coffee, a lansat o initiativa exemplara, oferind cafele gratuite. Astfel, procedura se aplica tuturor celor care fac parte din prima linie a luptei impotriva pandemiei. In acest context, daca lucrezi in spital, politie, pompieri, jandarmerie sau armata, Starbucks ofera cafea gratuita, in semn de multumire.

AmRest Holdings este unul dintre cei mai mari operatori de restaurante, la nivel european. Din portofoliul Grupului fac parte branduri in franciza: KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King si La Tagliatella, Blue Frog, Kabb, Bacoa, Sushi Shop, branduri pe care le detine. Grupul AmRest este prezent in 26 de tari din Europa, prin 2100 de restaurante din segmentele: cu Servire Rapida si Casual Dining.

In prezent, Starbuck este lider pe piata romaneasca pentru categoria din care face parte, de servire a bauturilor. Romanii iubesc cafeaua aromata si localurile Starbucks, unde pot servi o gustare si isi pot petrece timpul, intr-un mod cat mai casual si relaxant.