Social media Tips & Tricks. De ce sa faci postari BEHIND THE SCENES?

Social media Tips & Tricks. De ce sa faci postari BEHIND THE SCENES?

Cand vine vorba despre social media nu exista o reteta a succesului. Tocmai de aceea cea mai buna solutie este sa testezi, sa-ti cunosti publicul-tinta, sa-i monitorizezi constant activitatea, sa analizezi concurenta (pana la urma impartiti aceeasi nisa), sa alegi intotdeauna ingredientul „creativitate” si sa construiesti o strategie potrivita profilului business-ului si nevoilor publicului. Foarte multe conturi de social media ale companiilor abunda in reclame la propriile produse si postari standard. Un content-creator bun intelege ca este nevoie de diversitate. Unul dintre trucurile folosite deja de ceva timp este continutul de tipul „behind the scenes”. Mai intai in strainatate si de cativa ani buni si in Romania acest tip de continut se bucura de succes.

Avantajele postarilor „BEHIND THE SCENES”

Mai intai sa lamurim ce reprezinta aceste postari. „Behind the scenes” se refera la continutul din culise, care arata publicului ce se afla in spatele unui brand, care este cultura unei companii, cum functioneaza managementul  si cum interactioneaza personalul. Tot in aceasta categorie intra continutul care prezinta procesul din spatele unui produs. La ce ajuta? In principal conecteaza brandul respectiv la comunitate, il face uman si abordabil. Care sunt avantajele postarilor „behind the scenes”?

-denota transparenta si creste increderea publicului in companie ( oamenii vor sa stie de la cine cumpara, care sunt etapele obtinerii unui produs, cine il recomanda)

- „umanizeaza” brandul

-impartaseste comunitatii valorile companiei

-ajuta la dezvoltarea sentimentului de apartenenta fata de business

-transfer de autoritate (de la companie la angajat si in sens invers- daca, de exemplu, de blogul companiei se ocupa un jurnalist cunoscut, o persoana cu autoritate in domeniu, un specialist, prezentarea acestui aspect va aduce o bila alba in imaginea companiei)

-evidentiaza spiritul de echipa din cadrul companiei

Idei de postari „Behind the scenes”

Daca ai inteles rolul acestor postari, este important sa stii si cum le folosesti, ce anume este bine sa includa si cum poti genera impact. La modul general, exista patru tipuri de postari „behind the scenes”:

1. Prezentarea echipei – este una dintre formulele folosite cel mai des. Nu te gandi ca este nevoie sa pui CV-ul angajatilor si o poza de buletin. Nu este nimic atragator la un astfel de continut. Gandeste creativ! Poti surprinde un coleg intr-un moment funny sau intr-o ipostaza care sa redea cel mai bine rolul lui in companie. Alatura si o scurta descriere pentru ca publicul sa afle cine este si cu ce se ocupa. Poti adauga si motto-ul persoanei respective.

2. Momente surprinse in timpul unui team-building sau intr-o sedinta de tip „brainstorming”

Publicul este curios sa afle cum decurge activitatea in cadrul unei companii, dar si cum interactioneaza oamenii intre ei. Astfel de postari denota si spiritul de echipa, arata si momentele mai putin reusite sau poate cele amuzante. Gandeste-te sa surprinzi elementul uman. Poti posta de asemenea cadre de la o activitate de voluntariat la care angajatii companiei au participat.

3. Work in progress

Daca lucrati in cadrul companiei la un produs nou sau un serviciu nou, este o idee buna sa impartasiti cu publicul o previzualizare. Va starni curiozitatea publicului si puteti reveni si cu follow-up. Nu trebuie sa „dati totul din casa”, ci doar sa generati suspans.

4. Postari care vorbesc despre succesul echipei/companiei

Daca un produs realizat de angajatii companiei a fost nominalizat intr-un top important sau a castigat un premiu, spune-le urmaritorilor despre acest lucru. Ataseaza o fotografie cu echipa care a lucrat la produs si postarea va fi de impact. In plus, angajatii se vor simti apreciati. Poti opta pentru a eticheta angajatii respectivi. Publicul va sesiza ca firma investeste in oameni, ca afacerea creste si se imbunatateste. La fel poti impartasi si noutatile despre companie: o acreditare noua, o certificare recenta etc.

Poti descoperi si alte postari „behind the scenes” daca dai dovada de creativitate. Foarte important! La fel cum am mentionat la inceput ca nu orice tip de postare de potriveste pentru orice business sau nisa, tot asa postarile trebuie sa le adaptezi la reteaua sociala unde pui continutul. Nu este recomandat sa postezi „behind the scenes” cu momente amuzante pe LinkedIn, dar poti utiliza acest continut pe Instagram sau Tiktok. Adaptarea este cuvantul de baza!