Sergiana, brandul producator de preparate din carne este parte a Grupului Sergiana din Brasov. Pe langa procesarea carnii, compania este activa, de asemenea, in domeniile HoReCa si retail.
Pentru Sergiana Prodimpex, procesatorul de carne, anul financiar 2019 a fost incheiat cu o crestere a vanzarilor. Astfel, cifra de afaceri in valoarea de 187,8 milioane lei a inregistrat o crestere de 9%, comparativ cu anul precedent, acesta fiind pragul maxim atins de companie. Profitul net a raportat valoarea de 2,7 milioane lei, in scadere cu 38%, fata de anul anterior. Anul 2014 a fost reprezentativ pentru profitul net, cand s-a inregistrat cea mai mare valoare, de 8,3 milioane lei.
Sergiana este nume reprezentativ pentru industria carnii, fiind unul dintre cei mai importanti procesatori de carne din Romania.

Scurt istoric Sergiana
In prezent, Grupul Sergiana este un sistem foarte bine organizat, prin care business-ul s-a extins de la an la an. Astfel, ce a inceput ca afacere de familie in 1992, s-a dezvoltat pana cand a devenit un brand renumit in Romania.
Bazele afacerii au fost puse in Brasov, in localitatea Poiana Marului, prin deschiderea unei brutarii. Ulterior, in 1994, a aparut carmangeria cu preparate din carne marca Sergiana Poiana Marului. Cativa ani mai tarziu, in 1999, compania a achizitionat EUROPIG, complexul de crestere a porcilor de la Sercaia. Din 2003 s-au realizat investitii importante ce au avut ca scop: achizitionarea de animale cu calitati genetice superioare si modernizarea abatorului conform normelor europene, extinderea fabricii de nutreturi si a depozitului de cereale. In acelasi timp, s-a reorganizat si Fabrica de la Poiana Marului, care, in anul 2008 avea 9.000 de metri patrati, spatii pentru productie si depozitare.
In 2007, la Frankfurt, a avut loc prima recunoastere internationala a companiei, unde din 3 in 3 ani se organizeaza cel mai mare targ international din industria carnii. La primele trei editii la care a participat (2007, 2010, 2013) Sergiana si Bunataturile din Ardeal au adunat 9 medalii de aur, 6 de argint si 2 de bronz. In 2016, juriul a acordat Cupa de Onoare a Asociatiei Germane a Carnii marcii Sergiana Poiana Marului.
Grupul Sergiana
Grupul Sergiana este alcatuit din companii reprezentative pentru domeniile: cultura plantelor cerealiere si producerea de furaje, cresterea animalelor, abatorizarea, procesarea carnii, retele de magazine si distributie, restaurante si organizarea de evenimente. Cu toate acestea, principala activitate este productia de carne si preparate din carne, materia prima fiind asigurata (incepand cu 1999), de propriul complex zootehnic.
In anul 2020, chiar daca pandemia a inchis cele mai multe afaceri sau le-a scazut profitul, compania a deschis 2 noi magazine, a inaugurat un restaurant si a introdus sistemul de livrare pentru reteaua de comert. Reteaua de magazine Sergiana are 58 de unitati sub trei formate: supermarketuri, magazine de proximitate si magazine specializate in vanzarea de carne si preparate din carne.
Sergiana, brandul brasovean de produse din carne, este unul dintre cei mai importanti jucatori din aceasta industrie.