Secretul anunturilor de angajare cu cele mai multe aplicari in 2022. Ce-i atrage pe candidati?

Secretul anunturilor de angajare cu cele mai multe aplicari in 2022. Ce-i atrage pe candidati?

Cu o rata a somajului in crestere, intr-o perioada economica dificila, romanii cauta un job stabil, care sa le asigure un trai decent. Salariul reprezinta si in 2022 principala preocupare a candidatilor care aplica pentru un loc de munca. Romanii isi doresc venituri pe masura muncii prestate, incep sa fie tot mai constienti de pregatirea si abilitatile pe care le au si evita sa mai depuna CV-uri la intamplare. Un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs arata ca anunturile de joburi care includ si informatii despre salariu atrag cu 40% mai multe aplicari.

Salariul, ca instrument in recrutarea angajatilor

Pentru eficientizarea procesului de recrutare, in ultimii ani, anunturile de angajare au trecut prin mai multe etape: de la formulari cat mai atractive, la continut care sa cuprinda si fisa postului si cat mai multe detalii despre angajator, conditii si asteptari de la viitorul angajat. Pe de alta parte, specialistii in resurse umane au incercat sa reduca din timpul de selectie a CV-urilor depuse prin anunturi cat mai specifice: locatie exacta, tipul de job (full-time sau part-time, definitiv sau determinat), nivelul de pregatire, standardele asteptate, performantele companiei, programul de lucru, sarcinile. Transparentizarea anunturilor de angajare este o strategie win-win. Candidatul stie exact care sunt conditiile si asteptarile, angajatorul scuteste timp pretios in selectia CV-urilor primite.

Totusi, un element care face diferenta in procesul de recrutare, in special in cazul anunturilor postate online, este precizarea salariului sau cel putin publicarea unei marje salariale. Desi mult timp a existat o reticenta in furnizarea acestor informatii. Multe companii inca mai practica in prezent clauza de confidentialitate a salariului, iar in aceste cazuri exclud precizarea remuneratiei si chiar a unei marje.  Specialistii in resurse umane sustin ca salariul este un instrument eficient in recrutarea angajatilor.

Sondaj: Anunturile care includ  informatii despre salariu atrag cu 40% mai multe aplicari

Acest aspect este confirmat si de catre candidati, iar un sondaj realizat recent de platforma BestJobs arata ca procentul celor interesati sa cunoasca salariul, in momentul aplicarii, a ajuns la 98%, iar dintre acestia, 24% spun ca ar prefera ca anuntul de job sa mentioneze macar marja salariala. Datele mai arata ca 49% dintre recrutori considera ca fiind cea mai eficienta prezentare a salariului in anuntul de angajare. 27% dintre joburile active pe platforma afiseaza oferta salariala, sub forma unui interval.

In urma sondajului, 60% dintre angajatori au declarat ca iau in calcul sa transparentizeze salariile angajatilor, doar pe anumite niveluri, in timp ce mai mult de jumatate dintre recrutori afirma ca daca ar aduce cu peste 50% mai multi candidati la pozitiile disponibile, compania ar lua in considerare publicarea unui interval salarial in anunturile de angajare.