Romanii cumpara prin Rabla Plus, primariile se feresc sa ceara finantare pentru statii de incarcare

Romanii cumpara prin Rabla Plus, primariile se feresc sa ceara finantare pentru statii de incarcare

Autoritatile indeamna permanent romanii sa cumpere masini prietenoase cu mediul, dar ridica din umeri atunci cand soferii intreaba: “Unde le incarcam?”. Asta pentru ca dezvoltarea infrastructurii de alimentare a vehiculelor cu energie electrica avanseaza greu Desi primariile pot solicita finantare prin Administratia Fondului de Mediu, doar 25 de dosare au fost aprobate pana acum. Intre timp, in 2021, prin programul Rabla Plus, romanii au mai achizitionat inca 2.737 autovehicule pur electrice.

Romanii isi schimba masinile prin Rabla Clasic si Rabla Plus

Cele doua programe derulate de Administratia Fondului pentru Mediu se bucura de succes si in 2021. In ciuda crizei generate de pandemia COVID-19, romanii fac achizitii auto in continuare si par tot mai interesati de variantele de autovehicule prietenoase cu mediul.

 Cea mai recenta statistica a AFM, de la inceputul lunii octombrie arata ca in cadrul Programului Rabla Plus 2021 pentru persoane juridice, pana in prezent au fost achizitionate 1.184 autovehicule noi (721 pur electrice si 463 electrice hibride) si 2 motociclete electrice. De asemenea, s-au inscris la producatori/dealeri auto, 7.566 persoane fizice, pana in prezent fiind achizitionate 1.869 autovehicule noi (1.114 pur electrice si 755 electrice hibride) si 8 motociclete electrice.

Si Rabla Clasic are motoarele turate. In cadrul Programului Rabla Clasic 2021, pentru persoane juridice au fost acceptate un numar total de 3.918 dosare pentru 6.676 autovehicule, 8 motociclete si 64 contestatii pentru 110 autovehicule. Au fost achizitionate pana la debutul acestui luni 1.833 autovehicule si 2 motociclete. De asemenea, s-au inscris la producatori/dealeri auto, 51.937 persoane fizice. Pana in prezent fiind achizitionate 34.860 autovehicule si 305 motociclete.

In ultimii ani, autoritatile au pus mult mai mult accent pe programul Rabla Plus din dorinta de a determina pe romani sa aleaga masini mai putin poluante. Totusi, cei care au in plan sa-si achizitioneze un autovehicul pur electric sau electric-hibrid se gandesc de doua ori inainte de a face acest pas. Asta pentru ca stam in continuare prost la capitolul infrastructurii de alimentare a vehiculelor cu energie electrica.

25 de dosare depuse de primarii pentru finantare

Tot din datele AFM, aflam ca in cadrul  Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic au fost aprobate pana la data de 7 octombrie in total 25 dosare in valoare de 35.699.685,51 lei pentru un numar de 197 statii de reincarcare cu un numar de 412 puncte de reincarcare rapida aferente.

Cele 25 dosare de finantare aprobate sunt depuse de municipiile Zalau, Piatra Neamt, Pitesti, Ramnicu Valcea, Targu Jiu, Oradea, Baia Mare, Focsani, Satu Mare, Resita, Giurgiu, Calarasi, Slatina, Timisoara, Alba Iulia, Suceava, Galati, Brasov, Deva, Braila, Constanta, Sibiu, Ploiesti, Sfantul Gheorghe si Iasi.