Amenajarea unui birou
Primul pas pentru a face fata schimbarilor actuale este sa ne cream un spatiu care sa ne dea sentimentul pe care il cautam. Indiferent daca avem sau nu la dispozitie un birou special creat pentru a lucra de acasa, ne putem alege o zona din casa pentru a o transforma in “biroul” nostru. Acesta poate fi o camera goala, un dormitor pe care nu il folosim sau o masa pe care o putem transforma intr-un birou. Este important sa alocam acelui loc semnificatia “biroului” si sa revenim la el in fiecare zi, fara a face foarte multe variatiuni si pentru a ajuta creierul sa se acomodeze cu starea de “lucru”.
Stabilirea orelor de lucru
Dupa ce am stabilit care este zona de lucru, ne va ajuta foarte mult sa avem un set de ore pe care sa le stabilim ca fiind orele de program. Ne vom stabili si o pauza de masa. Ne putem seta din 2 in 2 ore alarma pentru a ne asigura ca ne ridicam de la birou si facem cateva minute de pauza, bem apa, ne uitam pe fereastra.
La fel de importanta este si tinuta. Este important sa evitam sa lucram purtand haine de casa. Psihologii sustin ca purtarea unor tinute similare cu “casual friday”, daca nu chiar hainele noastre de birou, ne va ajuta sa intram in atmosfera de lucru si ne va da sentimentul de “normalitate”.
Partea foarte buna in ceea ce priveste work from home este ca ne putem stabili propriul orar, unic, adaptat nevoilor si preferintelor noastre. Daca de exemplu suntem mai productivi dimineata, putem incepe ora de lucru la ora 6:00 AM, cand este foarte liniste si sa terminam la ora 3:00 PM. Important este sa ne cream un ritm propriu si o disciplina. Toate acestea par detalii, insa dupa ce vom pune totul la punct si vom respecta propria rutina, asta ne va ajuta sa ne simtim mult mai bine.
Stabiliti limite
Este foarte important sa trasam limite, chiar daca acestea sunt simbolice, in ceea ce priveste munca si viata de familie sau activitatile casnice, ori viata personala.
Este important sa nu ne supraevaluam puterea de multitasking, pentru ca in felul acesta vom evita si frustrarile
De asemenea este foarte important, avand atat de multa libertate la dispozitie, sa ne setam foarte bine limite in ceea ce priveste distractiile. Pentru a ne mentine focusul, creativitatea si eficienta, este important sa eliminam din mediul de lucru posibilele distractii. Puteti incerca sa puneti telefonul in afara razei vizuale, incercati sa puneti animalele de companie intr-o alta incapere, evitati clasicele capcane de procrastinare precum alegerea melodiei de fundal din YouTube si revenirea la acest tab dupa fiecare melodie. Mai degraba alegeti de la inceput un fundal sonor care sa dureze cateva ore neintrerupt.
Comunicati eficient
Poate ca una dintre cele mai importante lectii ale lucrului la distanta este comunicarea. Este foarte important modul in care comunicam cu colegii, sefii si angajatii nostri. Un studiu facut de McKinsey arata ca emailurile pot ocupa pana la 28% din timpul unui angajat. Se pare ca aceasta ar fi cea de a doua activitate care necesita atentia acestora, dupa task-urile specifice jobului. Comunicarea pe Slack, Skype, Whatsapp sau alte tool-uri care permit transmitere de voce sau de text rapid, par a usura cu mult comunicarea. De asemenea este foarte importanta stabilirea unor obiective si comunicarea corecta a acestora.
Work from home salveaza tuturor timp pretios
Studiile arata ca angajatii care lucreaza de acasa sunt cu 13% mai productivi decat cei care lucreaza din birouri. Angajatorii sunt mai multumiti, iar angajatii castiga minim 2 ore in fiecare zi in care pot face orice isi doresc, fara a mai fi nevoiti sa consume acest timp pentru transportul catre birou si inapoi acasa.
Concluzii
Poate ca cele mai importante aspecte de retinut sunt: minimizarea distractiilor si intreruperilor, descoperirea a ceea ce consuma timpul angajatilor tai sau timpul tau, adoptarea unor intalniri scurte si eficiente, incurajarea reciproca in mod regulat, alocarea strategica a timpului necesar pentru pauze, incurajarea socializarii, simplificarea fluxului de lucru, flexibilitate in ceea ce priveste orele de lucru, deschiderea catre noi sugestii. Aceste lucruri pot: creste increderea si ajuta la comunicarea dintre angajati si manageri, pot preveni probleme de performanta, ajuta angajatii sau pe tine insuti sa ramai focusat si dedicat pe toata durata de lucru.