Pladis, noul lider mondial al biscuitilor

Pladis, noul lider mondial al biscuitilor

Pladis este numele noii companii de nivel mondial, care s-a constituit in urma reunirii companiilor Godiva Chocolatier, United Biscuits, Ulker si DeMet's Candy Company. Yildiz Holding, cea mai mare companie de produse alimentare din regiunea Europei Centrale si de Est, Orientului Mijlociu si Africii, este cea care a venit cu ideea fuziunii.

Impreuna, aceste branduri cunoscute la scarga larga formeaza un business in valoare de 5,2 miliarde de dolari.

Noul brand a primit acest nume dupa constelatia "Pleiade", un grup de sapte stele vizibile de oriunde de pe pamant.

Pladis este format din branduri cunoscute pe plan international ca Godiva, brand de ciocolata belgiana premium, lider la nivel mondial, McVitie's, brand lider de biscuiti cu traditie in Marea Britanie si Europa, si Ulker, lider in domeniul biscuitlor si dulciurilor in Turcia si Orientul Mijlociu.

Compania a pornit ca o afacere de familie, a carei baza este brandul Ulker. Ulker. Veniturile globale ale Yildiz Holding sunt de aproximativ 12 miliarde de dolari, din care pladis valoreaza 5,2 miliarde dolari

Cu ocazia mult asteptatei lansari, Murat Ulker, presedinte al Yildiz Holding, a declarat:

"Infiintarea pladis este primul pas spre realizarea strategiei pe termen lung a Yildiz Holding. Noi aducem impreuna unele dintre cele mai iubite brand-uri din lume si combinam cei 350 de ani de experienta ai lor pentru a forma o noua companie de familie. Vom fi lider global pe segmentul de biscuiti si produse dulci si vom aduce “muscaturi de fericire” in fiecare colt al lumii."

Grupul pladis va avea 26.000 de angajati si va fi condus de Cem Karakas, CEO, si Ali Ulker, Vicepresedinte. Compania va opera la nivel regional, preconizandu-se ca va avea un succes rasunator, cu 36 de fabrici in 13 tari.

 

Sursa: Economica.net, Wall Street Journal