Peste 90% dintre romani au fost afectati de pandemie: STUDIU

Peste 90% dintre romani au fost afectati de pandemie: STUDIU

Un studiu Frames & Hygienium citat de Agerpres dezvaluie ca 92% dintre romani sustin ca au fost afectati intr-un fel sau altul de pandemia de coronavirus.

Întrebaţi cum s-au protejat în această perioadă, cei mai mulţi au indicat folosirea măştii sanitare, pe care, de altfel, 47% o consideră cea mai eficientă măsură împotriva COVID-19. De asemenea, 39% dintre români au apelat la produsele dezinfectante mai mult ca niciodată.

În afară de masca de protecţie şi produsele dezinfectante, 9% dintre români au considerat drept importantă asigurarea unei igiene corespunzătoare, iar 5% au menţionat distanţarea socială drept o barieră importantă în prevenirea extinderii îmbolnăvirilor.

Potrivit sursei citate, peste două treimi (67%) dintre cei chestionaţi sunt foarte convinşi că vom scăpa de coronavirus până la sfârşitul anului 2020, în timp ce numai 22% dintre respondenţi cred că pandemia va dura mai mult timp.

Astfel, 61% dintre români consideră că sfârşitul pandemiei va fi asigurat de un vaccin, 22% spun că imunizarea de masă va juca un rol important în această evoluţie, iar 12% estimează că tehnologia şi măsurile de siguranţă şi securitate vor fi decisive în acest demers. 

Mai mult de jumătate (56%) dintre respondenţi au declarat că au folosit produse dezinfectante de mai multe ori pe zi, iar 32% o singură dată pe zi, în timp ce 10% dintre cei chestionaţi au afirmat că au folosit astfel de produse uneori, nu în fiecare zi, şi numai 2% că nu le-au folosit vreodată.

Chestionaţi în legătură cu locul de unde au cumpărat produse şi materiale dezinfectante, 53% au menţionat supermarketurile/hipermarketurile/magazinele mari, 21% internetul, 17% farmaciile şi 9% magazinul de proximitate.

Totodată, 23% dintre cei chestionaţi aleg produsele de protecţie sanitară în funcţie de preţ, 21% se uită la specificaţiile produsului, 11% aleg în funcţie de disponibilitatea produselor şi doar 6% din alt motiv.

Barometrul de opinie a fost realizat de compania de consultanţă Frames în perioada 29 iunie - 2 iulie 2020, online şi prin telefon, pe un eşantion de peste 2.500 de persoane, cu vârste cuprinse între 21 şi 70 de ani, reprezentativ din punct de vedere geografic, la nivel naţional.

Principalele atribute ale grupului ţintă sunt: persoane active, angajaţi, manageri, antreprenori, cu studii medii (43%) şi superioare (57%), participanţi activi la viaţa socială.