ANAF pare ca tureaza motoarele digitalizarii. Agentia Nationala de Administrare Fiscala lanseaza in cateva zile un nou serviciu dedicat contribuabililor. Este vorba despre un CHAT prin intermediul caruia contibuabilii vor putea intra in legatura cu angajatii ANAF pentru a primi informatii si lamuriri legate de probleme de fiscalitate. Serviciul va sprijini astfel apelurile care in acest moment sunt preluate prin Call-center-ul ANAF.
Mesajul instant va scuti contribuabilii de un drum pana la sucursalele ANAF
In prezent, contribuabilii care au nelamuriri legate de plata anumitor taxe sau depunerea declaratiilor, au la dispozitie in principal trei modalitati pentru a intra in contact cu angajatii Fiscului. Acestia pot apela fie la Formularul de contact de pe portalul www.anaf.ro ; pot apela Call-Center-ul ANAF- 0314039160 (disponibil Luni - Joi: 8.30 - 16.30 si Vineri: 8.30 - 14.30), unde un operator le va raspunde intrebarilor legate de modul in care acestia trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale de declarare sau de plata; fie se pot deplasa direct la unul dintre sediile ANAF pentru a beneficia de consultanta. In conditii de pandemie insa, este recomandat ca aceasta ultima varianta sa fie utilizata doar in situatii de urgenta, pentru a evita pe cat posibil aglomeratia si a pastra distantarea sociala.
Noua solutie a ANAF pentru a sprijini contribuabilii face parte din strategia de digitalizare si ofera un nou serviciu in spatiul privat. Este vorba despre un CHAT prin care contribuabilii vor putea lua legatura direct cu angajatii Fiscului.
"Prin intermediul serviciului de CHAT, contribuabilii pot beneficia de asistenta in vederea accesarii serviciilor disponibile pe portalul institutional. In situatia in care contribuabilii doresc alte informatii decat cele cu privire la serviciile disponibile pe portalul ANAF, acestia sunt rugati sa apeleze la celelalte modalitati de acordare a asistentei, cum ar fi Call Center ANAF", se arata in comunicatul transmis de institutie.
CHAT-ul va fi lansat pe data de 22 noiembrie, a anuntat institutia si va fi disponibil la adresa: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/contact/call_center
“Viziunea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala este aceea de a deveni o administratie inovatoare si eficienta, capabila sa raspunda provocarilor mediului extern, care sa ofere servicii noi si adaptate diferitelor categorii de contribuabili si care sa faciliteze conformarea fiscala voluntara”, au transmis reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.