Sunt zile in care inspiratia ramane in urma, iar fiecare task pe care il faci pare din ce in ce mai dificil? Sau sunt zile in care acorzi mult prea multa atentie detaliilor si din acest motiv nu reusesti sa termini la timp proiectele pe care le ai in desfasurare? Nu te mai lua in serios si vei reusi sa lucrezi mai eficient!
Stiu, pare absurd sa auzi asta, mai ales cand vine vorba de viata profesionala. Insa, daca stai sa te gandesti, cu cat te vei stresa mai mult, cu atat nu vei reusi sa faci tot ce ti-ai propus. Si acest lucru va da nastere unor frustrari care isi vor pune amprenta asupra ta si asupra muncii tale.
Daca vrei sa faci ceva bine, trebuie sa iti eliberezi mintea de orice gand negativ. Priveste totul intr-un mod mult mai relaxat si nu mai lua toate problemele asupra ta.
Relaxeaza-te si nu te mai lua in serios
Uneori este dificil sa te relaxezi cand vine vorba de job, mai ales daca te confrunti cu situatii neasteptate, cu sefi care nu sunt intelegatori sau cu colegi care nu sunt dispusi sa lucrez in echipa. Si, cu toate acestea, tu trebuie sa obtii cele mai bune rezultate.
Ce poti sa faci
Indiferent cu ce situatii te confrunti, poti sa-ti adresezi cateva intrebari simple, care te vor ajuta sa privesti lucrurile intr-o alta perspectiva.
Daca unele situatii nu depind in totalitate de tine, nu trebuie sa te blamezi sau sa adopti o gandire negativa. Mai mult decat atat, daca alegi sa vezi doar lucrurile care nu merg bine, in mod sigur nu vei reusi sa gasesti solutii.
Sa fii eficient inseamna sa elimini orice situatie care nu este in avantajul tau, care nu iti aduce rezultate pe termen lung si pentru care nu este necesar sa aloci resurse.
Lucrezi la program si ai de respectat unele proceduri pentru a-ti indeplini mult mai usor sarcinile? Organizeaza-ti timpul astfel incat sa rezolvi mai usor sarcinile care sunt importante.
Stabileste un program de lucru care sa te ajute sa iti atingi mai usor obiectivele si, daca este necesar, noteaza intr-o agenda sarcinile cele mai importante.
Odata ce ai stabilit ce sarcini au prioritate, poti sa notezi o serie de lucruri pe care le poti face mult mai usor.
Atat timp cat te concentrezi asupra obiectivelor si stii foarte bine ce trebuie sa faci, vei reusi sa realizezi mult mai usor tot ce ti-ai propus.
Nu iti face griji daca se vor mai strecura greseli, este firesc sa se intample. Insa poti sa-ti adresezi urmatoarele intrebari, deoarece te vor ajuta sa ai o gandire pozitiva.
Ce intrebari sa-ti adresezi
1. “Aceasta situatie depinde exclusiv de mine?”
Este o intrebare care te ajuta sa intelegi mai bine ce greseli ai facut si in ce masura esti responsabil/a de situatia creata. Daca o situatie nu depinde exclusiv de tine, nu trebuie sa te invinovatesti cand lucrurile nu merg bine, iar rezultatele intarzie. Munca ta depinde de alte persoane, esti nevoit/a sa astepti raspunsuri de la superiori sau sa primesti unele informatii de la colegi? Mai mult decat atat, ai intarziat cu unele proiecte din cauza altor persoane? Daca o situatie nu depinde exclusiv de tine, nu lua toata vina asupra ta.
2. “Am facut tot ce am stiut mai bine?”
Este o intrebare care te va ajuta sa iti evaluezi munca. Sa intelegi ce greseli ai facut, de ce ai luat unele decizii sau de ce ai actionat intr-un anume mod. Nu trebuie sa te invinovatesti pentru unele greseli pe care le-ai facut, ci trebuie sa gasesti raspunsuri care te vor ajuta sa actionezi mai bine pe viitor.
3. “As fi putut sa procedez altfel?”
Aceasta intrebare te ajuta sa analizezi cat mai obiectiv situatia cu care te confrunti si sa faci scenarii care te vor ajuta sa ajungi mai usor la unele concluzii. Sa iti dai seama daca modul in care ai actionat a fost cel mai potrivit sau daca exista posibilitatea sa actionezi altfel. Chiar daca nu poti da timpul inapoi, poti evalua fiecare decizie pe care ai luat-o si astfel poti sa actionezi diferit pe viitor.
Te-ar putea interesa si: Metode care te ajuta sa fii relaxat si sa lucrezi mai eficient in fiecare zi!