Noua surpriza Happy Meal: bratari fitness pentru copii

Noua surpriza Happy Meal: bratari fitness pentru copii

Restaurantele McDonald’s, din America de Nord, au introdus deja un "altfel" de meniu Happy Meal, care va inlocui surpriza traditionala cu un pedometru colorat si vesel, special creat pentru copii.

McDonald’s a introdus bratara fitness “Step-it” ca urmare a unei campanii promotionale ce isi doreste sa incurajeze cresterea activitatii fizice in randul celor mici.

Bratara fitness este foarte usor de folosit, cu un singur buton de pornire si de resetare a numararii pasilor. Este din plastic, cu un design colorat, si un beculet LED care se lumineaza in sincron cu pasii celui care o poarta la incheietura.

Michelle Mcllmoyle, senior marketing manager la McDonald’s Canada, a precizat: “Activitatea fizica este importanata pentru toata lumea, indiferent de varsta. Sprijinim starea de bine a copiilor [...] Step-it se potriveste cu filozofia jucariilor Happy Meal, care este aceea de a  oferi jucarii care incurajeaza fie jocul bazat pe efort fizic, fie cel bazat pe imaginatie.”

McDonald’s a spus ca, in urmatoarele patru saptamani, va prezenta bratarile fitness si la TV si prin reclame pe YouTube. Fiecare meniu Happy Meal, vandut in SUA si Canada, va avea unul dintre cele sase modele de pedometru, disponibil in urmatoarele culori: roz, galben, albastru, verde, portocaliu, si rosu.

Poate ca  ideea bratarilor fitness nu se potriveste asa de bine cu "monstruozitatile culinare" si bombele calorice pe care le reprezinta, pentru organism, un Big Mac sau o inghetata McFlurry, dar marcheaza o incercare de "insanatosire" a imaginii brandului.

In anul 2005, McDonald’s lansa o serie de spoturi la TV, in care promova importanta exercitiilor fizice pentru o viata echilibrata. In 2012, a dat startul unui turneu national in scoli, axat pe informarea copiilor asupra beneficiilor unei alimentatii sanatoase si combinarea acesteia cu sport.

Un an mai tarziu, compania a cheltuit 5 milioane de dolari pentru a creste numarul de fructe, legume si alimente cu un continut caloric mai scazut. Anul acesta, McDonald’s este si sponsor oficial al Jocurilor Olimpice de vara de la Rio.

Eforturile mai multor lanturi de fast-food, de a isi imbuntati imaginea publica, nu au fost insa imune la critici.

Un studiu din anul 2004, condus de cercetatori de la Spitalul pentru copii, din Boston, a descoperit ca cei care consuma in mod regulat fast-food sunt mult mai predispusi la ingrasare decat cei care nu consuma. In anul 2010, o analiza care a durat un an, condusa de cercetatori de la Centrul Rudd pentru Politici Alimentare si Obezitate, de la Universitatea Yale, a aratat ca publicitatea a 12 lanturi mari, de fast-food, a crescut in mod notabil. Mai ales ca aceasta publicitate avea ca target tocmai copiii cu varste intre 2-18 ani.

Cu siguranta, campania “Step-it” va fi criticata de multi, pe considerentul ca, pentru a obtine o bratara fitness, tot este nevoie sa cumperi copilului un Happy Meal.

Dar, in acelasi timp, initiativa lui McDonald’s poate fi perceputa si ca un pas inainte spre o abordare mai “sanatoasa”  a imaginii promovate de acest restaurant.

Schimbarea vine, in mod ironic, de la un brand blamat de accelerarea obezitatii in randul populatiei.

 

 

Sursa: Digital Trends