Cei mai buni antreprenori înțeleg puterea oamenilor. Fie gândirea succesului la început, colaborarea și parteneriatele au fost întotdeauna vitale, chiar înainte ca pandemia să întărească nevoia unei abordări colective.
Desigur, pentru antreprenorii care doresc să își extindă afacerea, numerarul este o piesă esențială a puzzle-ului. Din motive evidente, accesul la capital permite unei companii să crească, indiferent dacă investește în cercetare și dezvoltare, se extinde în străinătate sau angajează talente de top.
Dar capitalul nu trebuie tratat ca un glonț de argint. În schimb, fondatorii ar trebui să își îndrepte atenția spre crearea de parteneriate strategice puternice pentru a stimula creșterea afacerii. Lucrul cu alte organizații consacrate creează credibilitate, permițând companiilor să facă conexiuni suplimentare și să își extindă operațiunile.
Antreprenorii, totuși, ar trebui să învețe exact cum să aibă relații benefice care, în cele din urmă, vor crea un succes pe termen lung. Parteneriatele trebuie să fie de tip win-win și obiectivele comune, astfel încât toată lumea să beneficieze de pe urma lor.
De ce contează conexiunile.
Atunci când sunt executate cu înțelepciune, parteneriatele strategice pot favoriza creșterea afacerii. Având potențialul de a forma o parte critică a oricărei afaceri în creștere, de pe urma acestor parteneriate beneficiază deopotrivă atât startup-urile cat și companiile mari. Pentru corporațiile mari și startup-uri pot alimenta inovația; pentru antreprenorii începători, marile companii pot aduce venituri noi, posibilități de creștere și credibilitate.
Cu parteneri consacrați vin și relații stabile. Datorită cunoștințelor existente, furnizorii și clienții pot face ca vânzarea produselor pe o scară mai largă să fie mult mai ușor de realizat. Acest lucru permite startup-urilor să se extindă rapid, iar acel venit poate fi utilizat pentru reinvestirea în operațiuni și inovație, alimentând o creștere și facilitând stabilirea de noi relații de afaceri cu un grup mai larg de organizații.
Parteneriatele cu investitori, pot juca și ele un rol foarte important. Relațiile nu trebuie să fie pur și simplu de furnizare, investitorii pot aduce cunoștințe, conexiuni și consultanță care pot ajuta întreprinderea să depășească provocările și să deschidă ușile care altfel pot rămâne închise până la atingerea anumitor etape în ceea ce privește dimensiunea, veniturile și clienții. Cheia este să ne asigurăm că ambele părți rămân angajate să avanseze împreună.
Deschiderea oportunitaților.
Dar care este cea mai bună modalitate de a crea aceste relații? Pentru fondatori, primul pas în a realiza acest lucru este să ne amintim că, deși parteneriatele sunt încheiate între companii, acestea sunt create de oameni și astfel conexiunea umană trebuie să fie construită mai întâi. Discutați cu potențialul partener pentru a înțelege mai bine ce încearcă cu adevărat să realizeze și cum acel parteneriat îl poate ajuta. În mod similar, fondatorii trebuie să-și înțeleagă propriile obiective și ceea ce au nevoie de la orice relație pentru a se asigura că continuă să progreseze spre aceasta. Când discuțiile sunt deschise și oamenii sunt îngrijiți, se stabilesc relații excelente.
Programele de parteneriat și ecosistemele acestora stabilesc o comunitate de feedback, fiecare organizație oferă feedback lucru care duce la îmbunătățirea ofertele reciproce, ducând la o creștere și credibilitate mai mare pentru toate companiile implicate. Acest lucru stimulează, de asemenea, gândurile legate de integrare, cât de compatibilă este o ofertă cu alta pentru a se asigura că adaugă cu adevărat valoare într-un domeniu din lumea reală. Parteneriatele le permit antreprenorilor să vadă modul în care produsul lor se încadrează în imaginea de ansamblu care alimentează o inovație mai largă.
Nu vă grăbiți.
Ca și în viață, construirea unei relații de lungă durată necesită mult timp și efort. Așadar, deși poate fi tentant să vă grăbiți într-un parteneriat sau program interesant, este vital să vă luați timp pentru a vă construi încrederea și a stabili limite clare.Amintiți-vă că nu ar trebui să existe nicio parte A sau B în parteneriate. Fiecare partener aduce propriile beneficii pe masă. Combinarea cunoștințelor și resurselor face ca relația să fie mai mare decât suma părților incluse, oferind o valoare mai mare clienților, industriei și economiei.
În orice moment, specificitatea este cheia succesului. Asigurați-vă că parteneriatul se alimentează cu adevărat din strategia dvs. generală și că aveți toate resursele necesare pentru a vă sprijini în călătoria dvs. Planificați-l bine și luați-vă timp. Este o strategie pe termen lung care necesită răbdare, angajament și perseverență.