Mark Zuckerberg si echipa sau au format o retea sociala care uneste 1.8 miliarde de oameni. Nu s-a gandit niciun moment ca Facebook nu va fi cel mai ravnit site de socializare din lume.
Cum a reusit? Iata cele 5 principii pe care acesta s-a bazat in povestea sa de succes:
1. Trebuie sa ai incredere in ideile tale
Cand Facebook a lansat prima oara functia de News Feed, prin care noi vedem acum tot ce posteaza prietenii nostri, utilizatorii au fost foarte reticenti.
Acestia chiar au format grupuri prin care si-au aratat dezaprobarea fata de noua idee. Totusi, Zuckerberg si ai sai au avut incredere in planul lor si nu au cedat. Ce ar fi acum Facebook-ul fara News Feed?
2. Testeaza, testeaza, testeaza
Facebook nu ghiceste, ci testeaza. Acesta este modul prin care echipa se asigura ca utilizatorii se bucura de cea mai buna experienta. Facebook poate rula pana la 10.000 de variante de test intr-o singura zi.
3. Nu-ti fie teama sa inovezi
Aparitia Facebook Mobile a reprezentat o perioada dificila. Echipa pur si simplu nu putea sincroniza corespunzator variantele desktop si mobile. A fost nevoie de o decizie radicala: nu s-a introdus nicio noutate timp de doi ani. Sacrificiul a meritat; in ziua de azi, niciun produs nu poate fi prezentat fara o varianta mobile.
Citeste si: 5 greseli pe care oamenii cu un caracter puternic nu le fac a doua oara
4. Construieste o echipa pe termen lung
Zuckerberg a apreciat loialitatea angajatilor vechi. Multi dintre ei inca lucreaza in companie si au trecut de la job-uri de entry level la job-uri de management. Pe langa faptul ca au fost eficienti, acestia s-au cunoscut inca de la inceput si au pus bazele unei echipe de succes.
5. Angajeaza oameni mai buni decat tine
Mark ne dezvaluie faptul ca o companie mare angajeaza la un cu totul alt nivel. Un CEO increzator are curajul sa angajeze oameni mai talentati decat el. Deviza lui este sa angajezi oameni pentru care, la o adica, ti-ai dori sa lucrezi.
Zuckerberg a pornit de la ideea ce o sa fie cel mai bun, a testat solutii pana a gasit-o pe cea mai buna si nu i-a fost teama sa schimbe lucruri.
Si-a format o echipa mare, a investit in ea si a gasit puterea sa treaca peste cele mai mari critici. Aceasta este reteta de succes care a format Facebook.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!
Sursa: Entrepreneur
Traducere: Andrei Bobe