Mai putin de 5% din venituri: atat cheltuiesc companiile pe tehnologie (STUDIU)

Mai putin de 5% din venituri: atat cheltuiesc companiile pe tehnologie (STUDIU)

Credeati ca pandemia a sunat alarma pe subiectul digitalizarii? Ei bine, se pare ca lucrurile nu prea stau asa. O confirma cel mai recent studiu Deloitte Global Technology Leadership 2020, efectuat in randul a 1300 de lideri din domeniul afacerilor si al tehnologiei din 69 de ţări, inclusiv din Romania.

Pandemia a accelerat digitalizarea, dar nu suficient

Conform acestuia, prin urmare, companiile din întreaga lume cheltuiesc mai puţin de 5% din venituri pe tehnologie, inclusiv aşa-numitele organizaţii avangardiste în domeniul tehnologiei, care au o viziune şi o strategie bine definite şi un departament de tehnologie dezvoltat. De asemenea, studiul arată că doar 11% dintre organizaţii sunt avangardiste in materie de tehnologie si ca aproape o treime dintre liderii acestor companii (29%) pot juca un rol vizionar, de două ori mai mulţi decât în cazul organizaţiilor traditionale (14%).

„Pandemia a accelerat planurile de adoptarea tehnologiei şi digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-şi transforma afacerile. Organizatiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoştinţe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcţii la un loc”, a declarat Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanţă a Deloitte Romania.

Care este profilul liderului in tehnologie

Repondenţii sondajului consideră că profilul liderului care pune organizaţia în mişcare - the kinetic leader- este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un vizionar concentrat pe schimbări şi pe evoluţie. Pentru a descrie caracteristicile definitorii ale unor lideri de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani, 69% dintre respondenţi au folosit cuvinte precum schimbare, viziune, inovaţie si agilitate, in timp ce 46% au concluzionat că atribute precum abilitati strategice şi cunoştinţe solide in domeniul tehnologiei sunt extrem de apreciate.

De asemenea, conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajuta companiile avangardiste in domeniul tehnologiei sa depaseasca organizaţiile tradiţionale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creşterii afacerii.

Companii traditionale vs. companii avangardiste

Companiile avangardiste in tehnologie se concentrează pe inovaţie intr-o masura de 66% si pe clienţi (60%), iar departamentele lor de tehnologie sunt mai implicate pe parcursul intregului proces de inovatie, din faza de anticipare (52%), până la cea de realizare a prototipului (56%) şi implementare (47%). De asemenea, departamentele de tehnologie ale acestor organizaţii au de 2,5 ori mai multe şanse să fie considerate extrem de eficiente sau foarte eficiente (66%) în definirea experienţelor clienţilor si a interacţiunilor cu aceştia, în comparaţie cu departamentele de tehnologie din organizaţiile traditionale (27%), de la care companiile se aşteaptă să dezvolte astfel de abilitati in timp. Nu in ultimul rand, doua treimi dintre liderii de tehnologie (67%) din organizaţiile avangardiste se aşteaptă ca departamentele de tehnologie să contribuie la transformarea abordării faţă de clienţi în viitorul apropiat, în sensul concentrării pe aceştia, comparativ cu doar 43% dintre organizaţiile tradiţionale.

Fireste, concluziile care se pot trage in urma unui asemenea studiu nu sunt greu de inteles, 5% din venituri reprezentand un procent extrem de mic si, de asemenea, ingrijorator. Dovada ca nici chiar pandemia nu ne trezeste la realitate.