Datele companiei de cercetare de piata Hipercom Consulting au aratat ca lantul de magazine Lidl vinde aceleasi produse in Romania si Polonia, dar cu o diferenta de pret de pana la 67%.
Lidl are in Polonia cea mai dezvoltata economie din regiune, cu un salariu mediu net de circa doua ori mai mare decat cel de 400 de euro din Romania. Aici ofera preturi mai mici pentru produse ca salamul, iaurtul sau untul, daca este sa le comparam cu cele de pe piata locala.
In Romania, preturile mai mici se aplica la urmatoarele produse: mancarea uscata pentru pisici, tarte cu creveti legume si rosii uscate in ulei, potrivit informatiilor publicate in Ziarul Financiar.
Pentru a realiza studiul, Hipercom Consulting a comparat acelasi tip de produse, sub acelasi brand si avand acelasi gramaj. Au fost analizate si cataloagele Lidl din cele doua tari, in care compania germana isi promoveaza saptamanal articolele. Lidl promoveaza in cataloagele sale mai ales marcile proprii, spre deosebire de alte lanturi de magazine. Iar marcile proprii reprezinta circa 80% din totalul produselor aflate pe rafturile magazinelor Lidl.
Datele au relevat faptul ca in Polonia sunt mai ieftine produsele de baza, precum iaurt, salam sau unt, in timp ce Lidl ofera preturi mai mici la delicatese, in Romania.
Compania Hipercom isi realizeaza analiza doar pe preturile din cataloage, nu si pe cele de la raft. Cataloagele analizate au fost cele din luna februarie.
Reprezentantii Lidl Romania nu au oferit nici o explicatie pentru motivul existentei acestor diferente de pret intre cele doua tari, care s-a aplicat la produse identice, in aceeasi perioada.
Sursa: Mediafax, Ziarul Financiar