Lidl – retailer-ul favorit pe piata magazinelor de tip discount din Romania

Lidl – retailer-ul favorit pe piata magazinelor de tip discount din Romania

Brandul Lidl reprezinta un renumit lant de magazine de tip discount. Acesta a luat nastere in Germania, in anul 1930, cand Josef Schwarz a devenit partener Lidl, prin infiintarea en-gros-ul Südfrüchte Co. & Lidl. La inceput, se comercializau doar fructe. Primul magazin Lidl a fost deschis in anul 1973, in Germania. Cativa ani mai tarziu, in 1977, Josef Schwarz si Dieter Schwarz au creat Lidl & Schwarz, forma moderna a lantului de magazine din prezent, de tip discount.

Magazinele de acest fel au devenit tot mai cautate de consumatori, datorita faptului ca au preturi foarte accesibile si o gama variata de produse. Numarul ridicat de aceste magazine a educat consumatorul sa petreaca mai putin timp la cumparaturi, intr-un spatiu mult mai restrans decat un supermarket.

Lidl - la nivel international

Compania a crescut foarte rapid, incat, la 15 ani de la deschidere, in 1988, Lidl avea deja 450 de magaizne in Germania si peste 5000 de angajati. Un an mai tarziu, in 1989, Lidl a depasit granitele si a cucerit piata internationala, deschizand primul magazin din Franta.

Dezvoltarea pe plan european a continuat, astfel ca Lidl s-a extins si in alte tari. Succesul inregistrat prin dorinta cumparatorilor de a frecventa magazinele de tip discount a fost un plus pentru Lidl. In prezent brandul activeaza in 32 de tari, prin cele peste 11.000 de magazine la nivel european, printre care: Germania, Franta, Austria, Belgia, dar si in alte tari din Europa de Vest, Europa Centrala si Europa de Nord. Din 2017, Lidl a deschis filiale in SUA si in Serbia (2018).

Lidl este parte a Grupului Schwarz, al patrulea cel mai mare retailer din lume din punctul de vedere al veniturilor. Acesta detine brandurile Lidl, Handelshof si Kaufland. Omul de afaceri Dieter Schwarz, proprietarul grupului este considerat ca fiind unul dintre cei mai bogati oameni la nivel mondial.

Lidl in Romania

Lidl - pe piata din Romania

Sub sloganul „Meriti sa fii surprins!”, magazinele de tip discount Lidl functioneaza dupa obiectivul de a oferi calitate si prospetime, la cel mai bun pret. Grupul Schwarz, din care Lidl face parte, este prezent pe piata romaneasca din 2005 prin brandul Kaufland. Ulterior, magazinele Plus au fost preluate si redenumite Lidl.

Primul magazin Lidl inaugurat in Romania a avut loc in anul 2011. Brandul a ajuns foarte repede in topul retailerilor de pe piata romaneasca, contribuind la dezvoltarea economiei locale, prin cei peste 8000 de angajati care lucreaza in cele peste 280 de magazine din toata tara si in cele 5 centre logistice.

Pe plan financiar, anul 2019 a fost incheiat cu cresteri considerabile, astfel ca cifra de afaceri a brandului Lidl a inregistrat o majorare de 25% fata de anul precedent, avand o valoare de 9,765 miliarde lei, iar profitul este de 491,3 milioane lei, o crestere de 19%. 

Lidl incurajeaza sustenabilitatea

In prezent, Lidl dispune de magazine in aproape toate tarile europene si este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de tip discount din Europa. In Romania, brandul german este al treilea cel mai mare jucator din comertul alimentar. Pentru a oferi cele mai proaspete produse din categoria fructe si legume cu gust romanesc, Lidl colaboreaza cu furnizorii din Romania.

Recent, brandul Lidl a obtinut cel mai inalt calificativ al certificarii BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) pentru un magazin din Bucuresti, clasandu-se pe prima pozitie in topul celor mai sustenabile cladiri din lume, certificate BREEAM International New Construction. Astfel, cel mai eco magazin din portofoliul Lidl a obtinut un scor de 99,1%, fiind primul magazin din Romania care obtine aceasta certificare.

BREEAM reprezinta este cel mai important standard de sustenabilitate si eficienta in domeniu, prin care este masurat impactul cladirilor asupra mediului. Certificarea evalueaza gradul de sustenabilitate intr-o serie de categorii care iau in calcul aspectele care tin de eficienta energetica, consum de energie si impactul asupra mediului. Astfel, in cadrul procesului de executie au fost folosite solutii si tehnologii moderne, iar in procesul de constructie al magazinului s-au folosit atat materiale reciclabile, cat si reciclate. Mai mult decat atat, au fost folosite sisteme de reducere a amprentei de carbon, precum sisteme de recuperare a caldurii de la vitrinele frigorifice si panouri fotovoltaice. Acestea au capacitatea de a produce pana la 100% din energia necesara functionarii unitatii. De asemenea, au fost instalate sisteme de iluminat cu LED, prevazute cu senzor de prezenta si luminatoare care permit patrunderea luminii naturale.

Fara indoiala, Lidl este un nume reprezentativ pe piata romaneasca a magazinelor de tip discount.