LIDL – lider incontestabil in 2020!

LIDL – lider incontestabil in 2020!

Anul 2020 a fost plin de pro­vocari pentru multe industrii. Nu este cazul industriei de retail alimentar care a inflorit in aceasta perioada. Batalia pentru locul I s-a dat intre Lidl si Kaufland, ambii apartinand aceluiasi grup german Schwarz si reprezentand un tip de magazin discounter. Conform analizei efectuate de Risco.ro pentru top 8 companii retail, concluziile sunt urmatoarele: in timp ce unii retaileri si-au crescut cifra de profit, altii au oferit mai multe locuri de munca.

1. LIDL

Lidl a devenit campion in domeniul retail-ului alimentar in 2020, devansand-ul pe competitorul sau Kaufland, avand o cifra de afaceri de aproape 13 mld. lei si un profit net in crestere cu 53 %, respectiv 756 mil. de lei. Lidl este prezent pe piata din Romania din 2011 și a ajuns in topul retailerilor din Romania datorită motto-ului pe care il respecta si astazi -prospetime si calitate la cel mai bun pret.

 

2.  KAUFLAND

Kaufland vine tare din urma cu o cifra de afacere de 12,8 de mld. lei si o crestere a profitului de 14 %, ajungand la suma de 970 mil. lei. Asta nu inseamna ca nu are cu ce se lauda. In anul 2020, Kaufland a primit titlul de „Cea mai sustenabila companie din Romania” al treilea an consecutiv si asta datorita investitiilor majore in acest sens pe care le-a facut in ultimii ani. Pe langa acest lucru este pe primul loc la numarul de angajati, peste 13 mii de oameni.

 

 3. CARREFOUR 

In anul 2020, Carrefour a venit cu o noua repozitionare strategica in materie de e-commerce prin lansarea aplicatiei Bringo care a fost de mare ajutor in perioada starii de urgenta. Datorita acestui lucru, Carrefour a reusit sa se plaseze in top 3 retaileri alimentari din Romania cu o cifra de afaceri de 9 mld. lei in 2020. In plus inregistreaza si o crestere a profitului cu 20%, ajungand la cifra de 235 de mil. lei.

 

4. PROFI

Surprinzator, Profi a reusit sa ocupe locul 4 in randul clasamentului avand a 2-a crestere la categoria cifrei de afaceri pe 2020, aceasta fiind de 22%, respectiv 8.8 miliarde lei. In ciuda acestui fapt, de 2 ani consecutivi au inregistrat pierderi de circa 160 milioane de lei.

 

5. MEGA IMAGE

Stiti vorba aia "Mega Image are mai multe magazine decât angajaţi"? Doar in anul 2020 a facut angajari de peste 2000 de persoane cu 24% mai mult decat in anul anterior. Desi exista o crestere de 9% a cifrei de afaceri, repezentand putin peste 7 miliarde de lei, pierderile sunt colosale fata de ceilalti retaileri - 41%, insemnand 159 de mil de lei.

 

Topul primilor 8 retaileri pentru anul 2020 continuă cu Mega Image care este urmat de Metro, Auchan si Selgros care au inregistrat o cifra de afaceri similara cu cea din 2019.