Leroy Merlin Romania – lider european pe piata amenajarilor

Leroy Merlin Romania – lider european pe piata amenajarilor

Leroy Merlin este un jucator major pe piata mondiala a bricolajului. Brandul este retailer francez, care deserveste mai multe tari din Europa, Asia, America de Sud si Africa. Cu 18 magazine deschise in Romania este fara doar si poate cel mai important brand din industrie. Plasate in general la periferia marilor orase, magazinele Leroy Merlin sunt centre mari (in medie 9000 m2) care ofera servicii de autoservire si servicii asistate de vanzari. Activitatea este centrata pe sase sectoare principale: bricolaj, constructii, gradinarit, echipamente sanitare, energie regenerabila si decoratiuni interioare.

Primii pasi ai Leroy Merlin

In urma cu aproape 100 de ani, in 1923, Adolphe LEROY si Rose MERLIN au deschis un magazin in care comercializau surplusul de produse americane ramase dupa razboi. Incurajati de reusita, cei doi au decis sa vanda materiale de constructii si mobilier, sub deviza: preturi accesibile pentru toti. In anul 1960 compania ia numele de Leroy Merlin si inventeaza livrarea la domiciliu, o premiera la momentul respectiv. Sase ani mai tarziu (1966) se deschide primul magazin de bricolaj Leroy Merlin, in nordul Frantei. Succesul a fost atat de mare incat s-a decis dezvoltarea la nivel national, iar numarul magazinelor a inceput sa creasca. Cu o acoperire in 12 tari din lume, magazinele au oferit tuturor clientilor ocazia de a-si amenaja casa cu produse de calitate la preturi accesibile. Odata cu deschiderea magazinului din Madrid (1989) Leroy Merlin a devenit lant de magazine international. 

Leroy Merlin in Romania

Leroy Merlin a analizat industria amenajarilor si a bricolajului din Romania si a decis ca este locul potrivit in care sa se dezvolte, chiar daca exista o concurenta in acest domeniu. „Piata locuintelor din Romania este o piata de 5 miliarde de euro, care se poate dubla in urmatorii 5 ani. De ce? Cei mai multi romani sunt proprietari ai caselor (96%) si le place sa renoveze, sa schimbe si sa decoreze tot timpul. Leroy Merlin, care este liderul european in bricolaj si imbunatatirea locuintelor, are rolul sau de jucat in Romania”, sustine Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania, intr-un interviu oferit in exclusivitate.

Primul magazin Leroy Merlin din Romania a fost deschis in anul 2011, in Bucuresti, in centrul comercial Colosseum, fiind cea mai mare suprafata comerciala a unui magazin Leroy Merlin din intreaga retea internationala. Impactul a fost atat de mare, incat acesta a devenit magazinul recordurilor: unul dintre cele mai mari magazine de bricolaj din Romania, cel mai mare magazin Leroy Merlin (aprox.17.000 m2) din grupul ADEO (proprietarul lantului de bricolaj Leroy Merlin) si al 302-lea magazin Leroy Merlin din lume.

Leroy Merlin Romania

In prezent, liderul european in bricolaj are o retea de 18 magazine in Romania, in orase ca Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Oradea etc. Magazinele sunt echipate cu un numar foarte mare de produse (peste 30.000, in medie) care ofera clientilor romani solutii excelente pentru amenajarea si renovarea caselor, iar din anul 2017, Wi-Fi-ul este gratuit si nelimitat in toate centrele.

Chiar daca Franta si Rusia sunt cele mai mari piete, Romania este centrul de business si are o piata in continua cerere. Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania este de parere ca „romanii cauta calitate, dar si reduceri. Nivelul preturilor este inca un factor cheie al succesului pe piata din Romania. Cu toate acestea, clientii romani sunt din ce in ce mai dispusi sa plateasca mai mult, pentru a avea o calitate excelenta. De aceea dezvoltam multe produse proprii (marci private) care raspund aspiratiei lor de calitate”.

Leroy Merlin in Romania este un brand de succes datorita catorva detalii care fac diferenta: preturile foarte competitive, disponibilitatea de la rafturi, o oferta excelenta de produse si servicii. Toate acestea fac un cocktail uimitor care ofera o calatorie fabuloasa pentru clienti.

De asemenea, cifrele financiare ale Leroy Merlin Romania o confirma. Anul 2019 a fost incheiat pe plus, cu o cifra de afaceri de 1,9 miliarde lei, in crestere cu 21%, iar profitul net in valoare de 167,1 milioane lei a inregistrat o crestere de 279%.

Provocarile coronavirus pentru Leroy Merlin

Anul 2020 si „pandemia de COVID-19 ne-au impins foarte mult sa ne regandim abordarea fata de clientii nostri. Din fericire, magazinele noastre au fost inchise doar o saptamana, pentru a organiza protectia clientilor si angajatilor nostri. Am demarat procesul de transformare digitala, realizand trecerea de la mono-canal (prezentarea si vanzarea produselor exclusiv in magazine) la omni-canal (aceeasi oferta atat offline – magazine, cat si online). S-a lansat un prim tip de comanda - Rezerva si Ridica: comanda se plaseaza pe site, cu ridicare in doar 4 ore din magazinul preferat”, marturiseste Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania.

Totodata, Leroy Merlin a fost alaturi de romani in lupta impotriva coronavirus, oferind spatiul necesar pentru amenajarea Unitatii de Suport Medical Bucurestii Noi. Impreuna cu Auchan, cu sprijinul Ministerului Sanatatii si al Departamentului pentru Situatii de Urgenta (DSU), dar si cu ajutorul a peste 50 de companii, pe 24 aprilie 2020 a lansat acest centru de primire si vindecare a bolnavilor de coronavirus.

Ca planuri de viitor, Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania spune ca „Leroy Merlin va continua sa pastreze un nivel ridicat de satisfactie al clientilor, cresterea numarului de magazine, oferind cea mai consistenta experienta pentru cumparatori, atat in magazinele fizice, cat si in mediul online.”

Webstock Awards 2020

Pe 9 octombrie Leroy Merlin a castigat premiul BEST BRAND ON YOUTUBE, la Webstock Awards 2020, cea mai mare gala de premiere a proiectelor social media. In aceasta categorie sunt urmarite conturi de YouTube ale brandurilor care comunica constant cu publicul din Romania pe aceasta platforma vizuala, conturi care publica in mod frecvent clipuri, ofera o experienta de brand vizuala deosebita, desfasoara actiuni promotionale si sunt urmarite de peste 10.000 de persoane. Printre nominalizati: Avon Space, Disney Romania, F64, KFC Romania, Lidl Romania, Maybelline New York, Samsung Romania, Untold, Vodafone Romania.